Bostic kör 10.39

Jag har en liten avlägsen bekant som jag håller ett öga på – nämligen Umeås första "legala blackracepappa" – Bostic.

Problem med bilen vid årets första race – Banan Pier i Gbg, fick skicka kompressorn till USA för rep. När den till slut kom tillbaka kördes Moholm med en aning försiktighet eftersom han säkerligen ville vara säker på att allt skulle hålla *min egen tolkning*.

Förra helgen var det dags för att köra "på riktigt" – min egen tolkning – och låta bilen få visa sin fulla potentsial med Bostic vid ratten. Feta 10.39 i kvalrundan men med uppenbarliga problem.

BOSTICS ORD – "citat";
"I min 10,53 repa pangade det till under huven och det lät som en kort kedja fastat i vevaxeln och slog runt. Och vatten sprutade!
Det var två saker.
Ettans headersrör VEK sig av hetta och tryck så den drog sig ur collectorröret som en katt som spänner ryggen! Ett öppet rör lever om rätt mycket under huven! Samtidigt gick den för varm så säkerhetslocket (18 psi) skickade ut massor av vatten. Men de hade inte med varandra att göra.
Helt nya infall."


Bostic fick köra hem igen och jobba vidare med lösningar. Jag följer allt med spänning.


Bostics egen bild

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.