Är du unik?

 

Den absolut effektivaste nyckeln till framgång är din unikhet!Man kan titta på två företag i samma bransch, de erbjuder samma tjänster/produkter men det ena företaget är mer framgångsrikt än det andra. Vad kan det bero på? Jo, modet att vara unik!

 

 

Cecilia Kärvegård har bra tankar om detta.

 

 

Här är några exempel som kan inspirera till att hitta ert företags unikhet:

Ni kanske är slamsugarna som lämnar några blomsterlökar till kunden när ni tömt avloppsbrunnen.
Eller hantverkarna som alltid städar efter sig.
Städfirman som lämnar en ros i en vas hos kunden när ni städat färdigt.
Advokatbyrån med en rappande VD.
Butiken med en smiley på kvittot.
Företaget med en jonglerande telefonist, en joddlande ekonom, en broderande vaktmästare och en skidåkande administratör.
Företaget där man får lyssna till roliga historier i telefonkön.

2 kommentarer

  1. Maria Skiddi

    Det som kallas ”det lilla extra”. Jag är vääldigt svag för sånt, och blir aldrig så glad över ngt som då anhöriga säger det till en…att man har det=)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.