NO!

Varje dag på väg till och fram jobbet kör bussen förbi Norrlandsoperan.  Jag ler ibland när jag ser operans varumärke – NO! därför att för mig som har engelska som modersmålet känns det som om operans budskap är – NEJ, för helvete!  Kom inte hit! Umeå är en universitetsstad som innebär att det kan finnas många fler som också har engelska som modersmål som kan uppfatta varumärkets budskap på samma sätt. Detta är ingen kritik utan bara en av mina många iakttagelser.

3 kommentarer

  1. Peggy Sjöström

    Svar till Karl-Gustav Sjöström (2010-11-08 12:00)
    Vad märkligt! Jag har gradvis förstått att det tycks vara bra att provocera i detta samhälle, så kanske det är varför namnet fick ett pris.

Lämna ett svar till Karl-Gustav Sjöström Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.