Nu har jag haft nog

I torsdags var jag bland 7-8 länstrafik-kunder som väntade på den buss som skulle ha gått från NUS kl. 16.15. Men det kom aldrig någon buss! Eftersom jag skulle åka linje 55 via Sörfors blev jag tvungen att vänta tills kl. 17 när den nästa 55-bussen skulle åka från NUS. På grund av Länstrafikens dåliga planering och hantering av den nya busstidtabellen kom jag hem ungefär en timme senare än jag hade planerat. Men det är långt ifrån första gången liknande förseningar och helt saknande bussar har skett.

Jag har uppskattningsvis räknat upp att, på grund av förseningar, felaktiga körningar och bussar som aldrig dök upp, länstrafiken har slösat bort sammanlagt ungefär 5 timmar av min dyrbara tid igenom en 19-dagars period! Därför har jag bestämt mig att kontakta länstrafiken och begära kompensation enligt resegarentin och jag vill uppmana andra drabbade länstrafik-kunder att också göra det.

Tänk vilken ilska det skulle väcka om nästan alla pjäser eller konserter på Norrlandsoperan eller filmerna på biografen startade 20-60 minuter för sent! Tänk vilken folkstorm skulle bryta ut om en artist eller band dök aldrig upp för en stor evenemang på SkyCom? Vi Länstrafik-kunder förtjäner och begära att också få bra service för våra pengar! Skärp dig Länstrafiken!!

2 kommentarer

  1. Peggy Sjöström

    Svar till Karl-Gustav Sjöström (2012-01-21 12:42)
    Det är klart att jag inte kan anmäla precis alla förseningarna delvis p.g.a. att jag dumt nog inte noterade datumen som de flesta förseningarna skedde. Dessutom enligt resegarantin får man kompensation bara för minst 20-minuters förseningar inom de senaste 14-dagars perioden. Därför får jag söka kompensation bara för två resor – den senaste förseningen samt den resa när chauffören körde fel och gick vilse!! Det vore skamligt att INTE söka kompensation eftersom människor – och bolag – gör vad andra människor tillåter.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.