Ibland går det
Att reklamera felfåtta varor. jag köpte via internett lökar och liten kärra i våras. När paketet kom innehöll det inga lökar ingen kärra däremot fyra handdukar och fyra växter i plastförpackning. När jag öppnade plastförpackningarna med blommorna visade det sig att endast en hade överlevt färden hem till mig. Jag skall reklamera detta sa jag till familjen. Jag behöver inga vita handdukar och inga krossade växter. Det var lökar och liten kärra jag ville ha. Försök du men jag tror inte du får igenom reklamationen på ett så litet belop. Sa min älskling Andersson. Det jag köpte kostade några hundrda kronor. Men ändå! Dom kan ersätta mig på något vis sa jag och förresten får dom hämta handdukarna och de trasiga växterna om dom vill. Jag skickade en e-post reklamation. Döm om vår förvåning i går kom ett paket med en liten kärra hem till mig. Jag fick rätt jublade jag. Min familj är den som ständigt har uppsikt över mig och mina göranden och låtanden, tro inget annat. Nu är det väl så att jag inte har några hemligheter för Andersson (utom garderoben) så han har det ganska lätt men ändå att få rätt även om reklamations tiden blev tre månader. Sedan skulle vi Andersson och jag skruva ihop kärran. Det var inte det enklaste. Kärran hade minst 50 delarmed en massa skruvar. det var 14 mm och 12 mm och i ett tunt trämaterial. Jag är ingen skruvare men det var min kärra sa Andersson. Jag höll, skruvade och med Anderssons hjälp fick vi alla grejer på plats. Efter en timmas jobb kunde vi ställa kärran med blommor på sals-bordet. Appropå reklamation, reklamera mera det gäller även ’tjänster’ (regeringstjänster)
Jag och många med mig anser att reklamationen för regeringen och deras underhuggare gått ut. Tänk så många som slulle bli lycklig om dom fick reklamera bort och göra ett nytt byte. Men kanske kan KO hjälpa till att reklamera ’byt regering nu’
Senaste kommentarerna