Edward Riedl (M)

Försöken att skapa en storm på nätet

Först vill jag vara tydlig med att jag tycker det är helt ok att kommentera anonymt på nätet och därmed givetvis även min blogg. Däremot har jag noterat att flera med samma avsändare använder olika alias när de kommenterar. Jag kan bara anta att de som gör detta har syftet att få det att se ut som flera har samma uppfattning.

Fortsätt gärna att kommentera anonymt. Men använd gärna samma alias om syftet nu inte är något annat än att få fram sin åsikt anonymt.

Edward Riedl (M).

Etiketter:

6 kommentarer

  1. lf

    Ja,nu är du nog ute för att lindra den kritik du får.
    Jag har ingen kontroll på vilka som skriver bloggkommentarer,men nog verkar denna blogg vara en panikåtgärd.

  2. ceko

    Det du skriver om anonyma bloggare, har jag inget att kommentera om.
    Men däremot skall DU träda fram och stå till svars om järnvägsunderhållet. Det har krånglat hela året och även tidigare med att tågen inte håller tidtabellen och ibland fått ställa in helt.
    I våras tog en riksdagsmajoritet upp ärendet att förbättra underhållet för att lösa frågan. Men i trafikutskottet sa ministern Catharina Elmander-Svärd då skulle man tappa tempot och få högre kostnader. Hur resenärerna behandlas saknar tydligen betydelse för höger-partiet.LÄS SVT TEXT idag på sid 110.

    Du Edvard, sitter ju i trafikutskottet, hur röstade Du? Hur ofta åker Du tåg mellan Stockholm och Umeå? Klarar Du att Ge ett trovärdigt svar? Eller tänker Du mörka och undvika att svara? Du är ju snabb som tusan att angripa det som går Dig emot.

  3. lf

    Detta var nog ett av de billigaste sätten att bortförklara den massiva kritiken som riktas mot din politik.
    Men sådan är han!

  4. Edward Riedl

    Svar till lf (2012-10-01 21:57)
    Du har rätt till din uppfattning. Eftersom jag tar in alla som kommenterar så tar jag mig också friheten att konstatera att många olika alias faktiskt kommer från samma avsändare.

  5. Edward Riedl

    Svar till ceko (2012-10-02 14:50)
    När det gäller just järnvägsunderhållet så sker det mycket. Sedan vi tog över regeringsmakten 2006 har vi kraftigt ökat anslagen för att underhålla järnvägen. problemet är bara att underhållet har varit eftersatt under mycket lång tid och det tar tid att komma ikapp igen. Det kommer säkert ta ytterligare tio år innan vi är helt ikapp eftersom vi inte hinner snabbare utan att stänga ner hela avsnitt. Det är inte möjligt att öka underhållet mer utan att det innebär minskad trafik.

    De röd-gröna och SD ville veta om regeringen hade något bättre förslag på hur underhållet skulle förbättras än det som görs idag. Svaret från regeringen och Trafikverket är att det bästa är att fortsätta på inslagen väg.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.