Key Code Security del 3

Så var det dags igen, jag har haft en ny kontakt med Key Code Security. Jag har i tidigare inlägg utmålad dem som ett skumraskföretag, se

http://blogg.vk.se/betraktelser/2013/08/22/key-code-security-skumraskforetag/

http://blogg.vk.se/betraktelser/2013/08/24/key-code-security-del-2/

Den här gången ringde de upp mig. Ungefär såhär blev samtalet.

”Hej *mitt namn*. Jag heter *personens namn* och ringer från Key Code Security. Vi ringer runt till våra befintliga kunder. Jag ser här att du har vår spärrtjänst, stämmer det?”

”Nej, det stämmer inte.”

”Nähä, men då måste vi ha nåt fel på våra listor, då ska jag inte störa längre.”

Jag vet ju förstås inte om de faktiskt har något fel på sina kundlistor eller om det var nån form av båg. Vad hade hänt om jag mumlat ett förvirrat ja på den frågan, hade jag fått en faktura på en spärrtjänst då? Inte lätt att veta, men om vi istället tänker oss att den som ringde mig faktiskt hade ett fel på sin lista. Ett företag som jobbar med säkerhetsfrågor borde väl om några ha ordning och reda på sina register. Har de lika dålig koll på vilka kort de ska spärra om jag trots allt hade haft deras spärrtjänst???

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.