Kultuturhuvudstad 2014 och marknadsföring!

Följande kommer jag att säga i debatten om kulturhuvudstad om en stund i kommunfullmäktige:

Jag uppfattar en skarp kritik från Övervakningskommittén i Bryssel: De nämner svagheten i förberedelserna som måste uppmärksammas:

Det handlar om sponsorpengar från stat och region som är oklart. Marknadsföringsstrategi måste stärkas från Umeå för att övertyga icke Umeåbor att komma till Kulturhuvdstad 2014.  
Att det på det här området behöver utvecklas en hållbar vision av Kulturhuvdstadsåret i Umeå 2014.
(För att få några att komma överhuvudtaget antar jag att de menar).
Jag kan bara hålla med. Det saknas en medveten strategi som kan kommuniceras utanför de stängda sammanträdesrummen.
Det är – inga hurrarop från övervakningskommittén i Bryssel över vad som händer.
Just när det gäller hur och varför besökare ska komma till Umeå 2014 finns det mycket att önska.
Etiketter: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.