Svenska elever är allt för ensamma i lärande situationen!

Är på ett fantastiskt seminarium på SKL-kongressen i Norrköping. "Skolforskning ger bättre resultat".

Budskapet är tydligt. Följ skolforskningen och förändra skolan efter att elever har rätt att få bra undervisning som är inkluderande (för alla) och en formativ bedömning (alla elever ska vara synliga i sin kunskapsprocess).

Skapa utvecklingsmöjligheter för att lära om lärarna (som inte har fått rätt utbildning). Det går att få samma elever att lära sig dubbelt så mycket på ett år beroende på vad läraren gör. En dramatisk skillnad.

Alla barn har möjlighet att lyckas i skolan. Skolans resultat måste diskuteras mera. Politiken har ett ansvar för att det sker förbättringar i verkligheten.

 Något att lära av, även i Umeå!

Etiketter: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.