Bluff, ruffel & båg företag

Jo hej! Nu ska jag krypa till korset och tala om för er alla som läser att jag inte är världens smartaste person (inte alltid i alla fall… men ibland). På Facebook, finns det hela tiden olika typer av erbjudande/reklam, och jag brukar vanligtvis inte bry mig om sånt där.

Man är måttligt till övermåttligt less på alla lurendrejerier om Gratis… hur f-n kan det bli gratis (ursäkta svordomen) om man nu ändå måste betala för att få saken i fråga? Och inte nog med det, om man nu inte är på hugget och läser NOGA, vad som står under villkoren, så kan man få betala en hel del mer än vad som nu skulle vara GRATIS.

Mina ögon sökte sig till en bild på parfymflaskor, och givetvis ordet Gratis, som det nu så vackert utlovades att vara. Jag klickar mig in där, känner mig någorlunda trygg med att det står: Parfymsverige.com, fint tänker jag, det är ett svensk företag…NOT!!!

1354210_6010818927218_1166101895_n

Väl inne på sidan erbjuds man att få gratis parfym av kända märken 30ml utlovas, dock med en kostnad för frakt, av 6:-. Ja, tänker jag, visst ställer jag upp för mänskligheten och anmäler mig till att få detta ”gratisprov” för 6 spänn, vad är väl det för summa.

Jag skriver in mitt namn, adress, betalar summan med mitt kort och väntar nu spänt på att få hem doften jag klickade i att jag ville prova på. Detta är över en vecka sedan… inget har dykt upp, men döm om min förvåning då jag loggar in på mitt bankkonto och ser att en cosclub.eu, dragit 295:-. Jag kollar den webbadressen och förstår att det är därifrån parfymen skulle skickas… gissa om jag höll på gå i taket.

Jag vill ju givtevis kontakta dom med en gång, och för att göra detta ska man då logga in på sitt konto??? Ehh… har jag ett konto där, jag har då inte fått nåt mejl om detta, ingenting har jag fått från dom. Skriver i alla fall som gäst och avvaktar en dag. Gick in där igen, igår, och gjorde en ny användare med påhittat namn och kom fram till användarvillkoren, läser där att jag tydligen gått med på att betala 295:-/månad för att vara med i deras parfymklubb… men vad FAAAN!!! (Oj, nu svor jag igen).

 Jag skriver in min mejladress och klickar i att jag glömt mitt lösen, får det skickat till min adress (konstigt att jag ens behöver göra det då jag tydligen redan är medlem, men inte fått några inloggningsuppgifter), skriver att jag med omedelbar verkan säger upp mitt medlemskap då jag känner mig lurad av dom, och får efter ett tag svar att jag nu inte längre är medlem, men att jag godkänt deras villkor. Och ja, jag var ju så dum att jag gjorde det, i tron att det var GRATIS, som dom skrev från början. RUFFEL & BÅG säger jag, och om ni inte nu är villiga att betala 3540:- om år för att vara med i deras parfymklubb, så föreslår jag er att inte ens gå in på deras hemsida.

Ni får en hel del parfymflaskor på ett år för dom pengarna på vanliga butiker här i stan, jag lovar.

Så, nu har jag skrivit av mig detta, så då anser jag det vara ur världen och hoppas givetvis att det företaget också försvinner ur världen då folk upptäcker vad det egentligen är för nåt.

Jag ska jobba idag, på eftermiddagen, men jag ska göra lite före det, bland annat åka på Strömpilen och handla lite vaniljvodka och Baileys, för morgondagens smakprov av kaffedrinken jag hade lagt ut igår. Vi får även ett sällskap som ska hjälpa oss att testa drinken. Bäst att koka lite kaffe nu så jag får göra istärningarna som ska i där, och frukost vore inte heller så dumt. Önskar er alla en underbar fredag!

Denna text hittar man om man scrollar ner på sidan man anmäler sig på, och det står med ljus, ljus grå text, och naturligtvis med mindre text än det övriga… oj vad konstigt (dom kanske fick slut på bläck i datorn). Och notera svensk, varför svarar dom på mejlen då, med engelska och det står på danska på deras hemsida???

COSCLUB är en svensk kosmetika- och parfymklubb, med Sveriges lägsta priser på parfymer och kosmetika. Klubben gör att vi tillsammans kan köpa in skönhetsprodukter till helt unika priser och våra medlemmar kan spara tusentals kronor – varje månad.
Hur blir jag parfymtestare? Genom att anmäla dig på den här sidan. Vi väljer slumpvis ut medlemmar till att testa utvalda produkter, för att ge våra andra medlemmar din ärliga bedömning av kända populära parfymer. Blir du utvald, kommer du automatiskt att ta emot en parfym med posten inom 14 dagar. De 6 kronorna som är reserverade på ditt kort för porto, dras om/när vi sänder en testprodukt till dig.
Jag är under 18 år – kan jag anmäla mig? Nej tyvärr, vi tillåter under inga omständigheter omyndiga personer att anmäla sig till medlemskap på Cosclub.

Binder jag mig till något på Cosclub? Nej, våra medlemmar är välkomna så länge de önskar. Observera dock att ditt Cosclub-medlemskap förnyas automatiskt, men du kan enkelt pausa eller säga upp ditt medlemskap på din användarprofil, ifall du inte önskar vidare medlemskap.
Vad kostar det att vara medlem? Alla nya medlemmar får 7 dagars gratis medlemskap med upp till 3 köp på Cosclub.se. Ett medlemskap hos COSCLUB kostar 299 kr i månaden, och ger dig och din familj fri tillgång till Sveriges billigaste parfymer och kosmetika. Du kan när som helst avregistrera dig eller pausa ditt medlemskap på din användarprofil.

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

137 kommentarer

  1. Tina

    Hu, så otäckt! Ja, det står ju lite diskret att det är själva medlemsskapet som kostar stålar/månad. Parfymtestare helt gratis….Hmm…30 ml det är ju fullstor flarra! Har ju till o med allergiska jag koll på…

    För övrigt tycker jag det är intressant med alla som gillar att sätta på sig parfymer…Innan jag blev överkänslig använde jag knappt parfym själv, tyckte jag hade go-doft alla redan både av deo, hårbalsam, duschkräm/lotion…

    Jag vet många i min omgivning som formligen älskar parfymer, gärna en favvodoft som de bara måste ha, annars blir allting fel…

    Både de jag känner och andra som man kan råka drabbas av, gammal dam eller ung kille, tex i matkön. Då blir det till att rusa ut därifrån om man ska få andas vidare..Tur astmaspray finns.

    Glad helg!

    Prova en amercian drink åt mig med!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Läser man lite mer står det dessutom att man ska ha tur, för att väljas ut till testare, så det blev jag ju förmodligen inte då, eftersom jag inte fått någon flaska. Jag tycker om parfym, men det kan ju få vara med måtta. Inte kul då man kan sniffa sig till en människa på 1 kilometers avstånd… tycker att det bara ska komma en släng så där… typ en hint av en doft, men jag förstår dig och alla som har ditt dilemma, det är inte kul. När jag vet att jag ska träffa dig brukar jag ju inte heller använda starka saker… ja förutom sprit, då, någon gång så där :) Ha en trevlig kväll på högtidsmiddagen.

      • Anette

        Hej!
        Åkte på precis samma sak, men hur lyckades du skaffa ett fejk medlemskap för att sedan säga upp det du förbundit dig med? Jag hittar inte ens var man kommer in eller skaffar ett användarnamn osv. Själv ska jag kontakta min bank som ska spärra alla försök från det här företaget att ta mina pengar, Men bäst vore ju om jag kunde komma i kontakt med dem och ”säga upp” avtalet själv så att de inte skickar räkningar mm. Kan du möjligen tipsa mig om hur jag kan gå till väga? Hälsningar Anette

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          Hej Anette!
          Jag klickade bara på den där annonsen igen, hittade på ett namna och en mejladress för att se vad som egentligen stod på sidan. Parfymsverige hittar du här: http://cosclub.eu/
          Prova logga in, och klicka i att du glömt ditt lösen. då mejlar dom det till dig… jävla företag, säger jag bara, dom vill ju inte vara lätt att hitta heller. Jag mejlar det här svaret till dig om du nu inte skulle hitta tillbaka, ha en fin dag, och jag hoppas att det löser sig!

      • pansy ståhl

        Hej jag har åkt på detta bluffföretag kan du hjälpa att avsluta de har dragit 295kr tre ggr på mitt kort så jaävla arg jag som är så himla skärpt ..fattar inte hur jag ska få stop på det hela ska jag gå till banken ?de skickar ju inget mail gjorde som du och inte kan man nå dom heller smarta jävlar..måste få stopp på det hela så inga fler åker dit.hör av dig snälla du.mvh

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          Jag mejlar till dig… men spärra ditt kort…nu, så kan dom inte dra mer pengar.

      • Jeanette Stoltz

        Hej!
        Har skrivit till dig på fb Gjorde en vänförfrågan
        Har åxå åkt i klona på dessa å inte fått nått Men tagit pengar har dom
        Jag kommer göra en polisanmälan
        MVH
        Jeanette Stoltz

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          Ahhh jag undrade vem som ville bli min vän där :) Ingen jag kände igen…men nu fattar jag :D Bra att du polisanmäler, nu håller vi på vara några som gjort det.

          • Liv Nyke

            Bor i Norge og har i hht Cosclubs regler ikke anledning til å være medlem. Har gjort samme tabbe som flere og blitt belastet Nok 295,-, aldri motta verken brev eller varer. Forsøkt logge på med innhentet id, men uten å lykkes.
            Har forsøkt å finne mailadresse og telefonnummer, men ikke lykkes.

            Har du noen av disse opplysningene?

            Jeg er rasende på disse kjeltringene og vil ut av dere register.

            Hilsen
            Liv Nyke
            NO-1450 Nesoddtangen

          • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

            Klicka på kontakt, skriv ditt meddelande till dom, att du vill säga upp medlemskapet, osv, begär även att få en bekräftelse på din uppsägning, klicka på skicka, då kommer det upp att du ska skriva in medlemsnummer, strunta i det, klicka på skicka igen, så går meddelandet iväg. Hoppas du blir av med dom, bästa är också att spärra bankkortet, då kan dom inte dra mer pengar. Hör gärna av dig igen, så jag får veta hur det gick. //Maria

      • susanne

        Hej! Jag har också blivit lurad av detta! Hur gör man för att få bort den skiten! Dom drar över 400 kr i månaden om inte mer,Och jag har heller inget fått från dom.Kan man anmäla detta på något vis! Med vänlig hälsning susanne

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          Har svarat på ditt inlägg på FB…du kan också polisanmäla detta, om du känner för det, många har gjort så :D Hoppas det går vägen för dig. //Ha det fint!

    • eva hansen

      Hejsan! såg nyligen att dom dragit 295 kr på mitt konto,, hittade din blogg när jag undrade vad detta va,, jag kan inte ens minnas att jag har blivit medlem,, använder inte parfym,,men jag tror att jag gick in när dom hade någon gratis parfym, men jag betalde aldrig,, men tydligen blev jag registrerad då,, tack för hjälpen,, har nu avregistrerat mig mvh eva

      • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

        Visst är det för jäkligt… rent ut sagt, hur dom kan få bära sig åt, som dom gör. Men bra att du kom dig fri från det där… det finns ju dom som inte ens får kontakt med företaget, och hur säger man då upp sitt medlemskap… usch. Om du har lust, och om du har facebook, så finns det en grupp där som heter: vi som har blivit lurade av cosclub.eu, och där är vi nu några stycken. Och tanken är väl att vi ska kunna hjälpa varandra och få veta hur andra gjort eller vad som hänt på vägen. // Ha en fin dag!

  2. Marja Granqvist

    Du är nog inte den enda som fallit för frestelsen att prova på något ‘gratis’. De här bluffirmorna lever ju på att de flesta inte orkar läsa det finstilta.
    Den där kaffedrinken låter väldigt spännande. Kul att få höra vad du tycker.
    Ha en fin helg! Kram

  3. Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

    Det värsta med det där finstilta är att det inte syns om du inte är alert och scrollar ner på sidan, där det inte ens syns att man kan göra det…fult nå hemskt!

  4. Helena Nilsson Springare

    Men shit jag hade blivit vansinnig… Jag va me i nån konstig ”undersökning” på nätet för några år sen. För besväret skulle jag få en bok. Sagt å gjort, jag fick boken i brevlådan och efter ett tag ramlade FLER böcker in och tydligen va jag me i en bokklubb!?

    Men jävlar i mig när jag hotade med konsumentombudsmannen så gav de sig till slut. Jag var så sjukt arg och nu går jag inte på nåt sådant igen.. haha.. man lär sig efter misstagen :-) vi får tänka så!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag ids liksom inte bråka… jag gjorde fel, men dom gör ju ett ännu värre fel och förhoppningsvis kanske det straffar sig då man går ut med det också :)

  5. Ewa Johansson

    Hej! Jag har varit lika korkad som du! Brukar i vanliga fall inte gå på sånt här. I mitt fall gick man med i någon lagringssida som heter backupbox.nu. Har mejlat mig galen till de, men kommer ingen vart ännu. De drog 44 euro= 388,77kr från mig och vägrar betala tillbaka! För att jag inte sa upp abonnemanget inom 14 dagar. Varför väntade de 14 dagar med att dra summan? Ganska uppenbart! Jag visste ju för fan inte att jag hade ett abonnenmang. Något som stod i en liten grånad stil på sidan och som de nu relaterar till hela tiden. Stängde av min facebook ca 2 veckor för att jag blev så djävla förbannad. Gratis, jo jag tackar jag! Har anmält det till Facebook, men såg nyss att de fortfarande ligger kvar som annons. Urdåligt!! Hoppas du får upprättelse! Jag tänker fan inte ge mig! Kram Ewa

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      backupbox.nu ska vi alltså lägga till sidan ruffel & båg företag, HA…jag ska göra en länk på min blogg och skriva dit webbadresserna och företagen man ska passa sig för, tack Ewa för din kommentar som dessutom gav mig den idén :) Ha det gott!

  6. moa

    Jag såg också den annonsen på Facebook! Brukar inte heller bry mig om det men jag fick för mig att om det står på FB måste det ju vara legit, typ… Så jag klickade mig in där och såg att man skulle fylla i sin adress osv. Vet inte varför men varningsklockorna började ringa i mitt huvud, så jag googlade ”parfymsverige.com” och fick upp massa resultat, ett där man kunde kolla allt om företaget osv.. Så var jag precis på väg att klicka ner google när jag får syn på ditt blogginlägg där det står bluff. Vilken jäkla tur! Bra att du skrev detta så att kanske fler googlar och hittar till detta inlägg.. Jag tycker att man ska skita i allt där det står gratisprover, för det stämmer nästan aldrig, och så drar man på sig massa skulder… Ibland kan det ju bli riktigt stora summor som man inte kan få hjälp med juridiskt för att man godkänt villkoren… Fyfan för såna blufföretag!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Ha, vad bra att mitt inlägg syns, jag hoppas verkligen att fler drar öronen åt sig, det är fulspel dom kör med, det hjälps inte.

      • Margrete Maristuen

        Hei igjen!
        Jeg har anmeldt saken til politiet, sperret mitt bankkort og ser frem til at noen tar tak i disse ”forbaskede” kjeltringene………….er det bare meg som normann som er blitt lurt mon tro??
        Ser på din svar-liste….bare svensker til nå……..

  7. Hassana

    Hej!
    Jag har själv gått igenom detta. För några dagar sen så såg jag att 295 kr skulle dras från mitt bankkonto av något anonymt företag. Jag blev orolig eftersom att jag kom på att jag inte beställt något med den summan, så jag gick genast till banken. De kunde inte kolla upp vilket företag det var så de spärrade mitt kort och jag fick vänta tills jag skulle få ett nytt. Den dagen försökte jag fundera på vad det kunde vara, och då jag satt vid facebook så såg jag reklamen och då tänkte jag attans !!! Jag kom på att jag hade gått med på det där med parfymen för 6 kr. Jag var inte helt säker på att det var de så jag lät det vara. Idag så gick jag in på mitt konto och såg att de försökt dra 295 kr igen! Den här gången stod det även från vilka det var så jag gick genast in på det. Jag sökte sedan på de på google och hittade länken till ditt inlägg. Nu undrar jag hur man kan stoppa de. Jag orkar verkligen inte skaffa ett helt nytt konto, men jag gör det så klart om det inte finns något annat sätt. Men vet du om det finns andra sätt jag kan stoppa de på?
    Tacksam för ett svar!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej!

      Jo du kan stoppa ditt medlemskap, jag mejlar till dig, (om du nu inte går in och läser svaret här) lite tjorvigt men det går.

      Om du precis som jag, inte fått något mejl från dom med användar uppgifter, så kan du gå in på deras hemsida, klicka på logga in och att du glömt ditt lösenord. Då skickar dom ett nytt till dig.

      Logga sedan in och klicka på kontakt, sedan skriver du att du med omedelbar verkan säger upp ditt medlemskap, och anger ditt kundnummer, det står nog där, på din sida där du loggat in, eller i mejlet. Jag gjorde dessutom tillägget, att jag inte ville ha med dom att göra eftersom jag kände mig lurad av dom, och att jag ville ha en bekräftelse på uppsägningen.

      Jag fick ett svar via mejl, att kontot var uppsagt.

      Jädrans företag det där, fattar inte att dom ens får finnas kvar. Dessutom så kunde man ju tro att man skulle måsta godkänna villkoren någonstans men det gör man i och med att man betalar, sen kunde man ju inte läsa villkoren annat än om man scrollade ner den andra sidan som poppade upp (betalsidan), och den såg likadan ut som den första sidan, som man inte scrollade ner… FULT!!!

  8. Linda

    Tack för informativt inlägg. Hittade det oxå när jag sökte på Google och du besparade mig en massa trubbel… men ledsen för din skull :-(

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Tack själv, jag blir jätteglad att ni hittar hit och att det kan vara till hjälp för andra :) Jag är ju glad att 295:- inte är ett hemmansköp, men visst kunde jag ha gjort roligare saker för dom pengarna och sluppit allt strul däremellan. Ha det fint!

  9. Linda

    Hej
    Lika som mig,hur dum får man vara!!! 6 kr i porto plus 349 kr i förrgår..
    men nu vet jag inte vart jag ska vända mig och ”säga upp” den här skitenfår prova maila samma företag som dig kanske se om jag får nått svar..

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Gör som jag skrev åt Hassana: Om du precis som jag, inte fått något mejl från dom med användar uppgifter, så kan du gå in på deras hemsida, klicka på logga in och att du glömt ditt lösenord. Då skickar dom ett nytt till dig.

      Logga sedan in och klicka på kontakt, sedan skriver du att du med omedelbar verkan säger upp ditt medlemskap, och anger ditt kundnummer, det står nog där, på din sida där du loggat in, eller i mejlet. Jag gjorde dessutom tillägget, att jag inte ville ha med dom att göra eftersom jag kände mig lurad av dom, och att jag ville ha en bekräftelse på uppsägningen.

      Deras hemsida, alltså parfymsveriges, hittar du här: http://cosclub.eu/

      Jag fick ett svar via mejl, att kontot var uppsagt.
      Jag mejlar även dig denna infon, om du inte hittar tillbaka hit och läser mitt svar :)

  10. Agneta

    Tack för ditt inlägg googlade på företaget och hittade ditt inlägg. Såg annonsen parfym ”gratis” på FB men kollade det finstilta och såg att det var en månadsavg ( inget är någonsin gratis). Vilken bluff. Hoppas fler ser ditt inlägg
    Tack!!!
    Agneta

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Tack själv, Agneta, för din kommentar, så roligt att se att folk letar och finner det dom behöver få veta, och att jag kan vara en liten del av det :)

  11. Angelica

    Hej Maria.

    Jag läste din insändare om Cosclub.EU. Jag blev otroligt förbannad när jag såg att de ”tagit”pengar från mitt konto för något jag inte gått med på.

    Jag har anmält dem till Konsumentverket för lurendrejeri och falsk marknadsföring, tycker du ska göra detsamma. För att de inte håller vad de lovar, jag har inte heller sett några parfymer och ingen provflaska heller…..

    Har även mailat dem (Cosclub) om att jag har för avsikt att häva ett medlemskap som jag aldrig godkänt, enligt distanslagen (Konsumentlagen om försäljning via internet bland annat), även talat om att jag kommer göra en polisanmälan om de inte betalar tillbaka mina pengar som jag anser att de stulit.

    Får se vad det slutar med.

    Lycka till!
    Angelica

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej Angelica!

      Vi håller på vara några stycken nu som råkat ut för detta. Jag har skrivit till dom och lämnat länken till mitt blogginlägg… gjorde det igår, men dom har inte svarat. Skrev bland annat att jag med många fler, känner oss lurade av deras falska marknadsföring, och att vi nu sprider detta till andra. Får se vart det barkar iväg, BRA att du anmält dom. jag är inte så insatt i hur eller vad det är som gäller vid såna här tillfällen, själv svarade dom då jag skrev dit första gången, att i och med att jag betalat dessa 6:- så hade jag även godkänt deras villkor, även om dom var väldigt svåra att hitta. Och ännu knepigare, då man inte ens fick en bekräftelse på detta medlemskap, skickat till en, via mejl. Jag önskar även dig, lycka till och hoppas du sätter dit dom :)

  12. Sophia

    Hej och stort tack för din blogg, och detta inlägg!

    Surfade nyss runt på FB, och fick syn på annonsen. Brukar inte kolla speciellt mycket på sådant men det kändes intressant nog att kolla vidare på.

    Klickade in mig och läste lite lojt, klickade i en parfym och vidadare. Började skriva in mina uppgifter… men då kände jag ett sting av oro. Googlade, hittade hit.

    Efter att ha börjat läsa lite på din blogg tittade jag snabbt över på parfymsverige.com igen, då såg jag den ljust ljust gråa texten längst ner. Blev förvånad att jag inte sett den tidigare!

    Och nu i efterhand, när jag både läst den grå texten och ditt inlägg plus alla kommentarer, så ser jag vilket jäkla fuffens de har för sig och blir faktiskt upprörd att något kan få gå till såhär!

    För det första:
    ”Utvalda testpersoner tar automatiskt emot parfymen på poster inom 14 dagar. De 6 kronorna dras endast hos de testpersoner som blir utvalda. För att kunna delta i parfymtestet, accepterar du ett löpande medlemskap på Cosclub. Du får 7 dagars gratis medlemskap vid din registrering, som därefter förnyas varje månad till 299,-. Medlemsskapet kan avregistreras när som helst, genom att kontakta kundtjänst eller på din användarprofil.”

    De lovar alltså att man ENDAST kommer betala 6kr OM man blir utvald. Från ditt konto drog de 295kr, eller hur? Detta är en helt ny summa som de inte skrivit något om, det närmsta är väl medlemsskapet för 299kr/mån, som de dessutom i texten ovan lovar att BJUDA på de första 7 dagarna. 7 dagars medlemsskap kostar ca 70kr (299/30 = 9,96 och 9,96 * 7 = 69,72) alltså borde de bara dragit 229kr från ditt konto, fast först efter 7 dagar.

    För det andra: ”Blir du utvald, kommer du automatiskt att ta emot en parfym med posten inom 14 dagar. De 6 kronorna som är reserverade på ditt kort för porto, dras om/när vi sänder en testprodukt till dig.”

    OM du blir utvald, så får du parfymen inom 14 dagar (vad jag gissar får man parfymen senast den 14:e dagen efter man reggat sig), och DÅ, efter 14 dagar, drar de 6kr från ditt konto. Detta blir alltså först 229kr, sedan ytterligare 6kr. – om du har TUR, villsäga!
    Sammanlagt en summa på 235kr, alltså 60kr mindre än vad de redan från början, dag 1, drog från ditt konto.

    Vad jag anser så kan man polisanmäla detta, för att de drar pengar från konton tidigare än de säger att de ska, och för att de drar MER än vad de ska.
    Det enda man godkänner att betala (som dessutom står med oförskämt liten och ljus text) är ett medlemskap på 299kr, minus 7 gratis dagar.. alltså 229kr.
    Om man väljer att gå ur före dessa 7 dagar, så ska man inte betala ett skvatt. Möjligtvis 6kr OM man är en av de ”lyckliga vinnarna” att få testa parfymen, men kruxet med det är ju att man inte får reda på om man blir utvald förrän först efter att gratisdagarna tagit slut och en full medlemsmånad dragits från ditt konto.

    Så gratis parfym? My ass..

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Tack själv, för din kommentar. Jag tror att dom drog dessa 295:- efter 7 dagar, jag hade förmodligen redan förträngt att jag anmält mitt intresse av ”gratisprovet”. Men dom har ett jäkla oseriöst förfarande av värvningen av medlemmar. Dessutom när dom inte heller mejlar en, sina medlemsuppgifter. Hade dom gjort det, så hade jag antagligen undrat vad jag nu gjort mig medlem i och forskat lite vidare på vad detta skulle ha inneburit.

      Jag har mejlat dom, länken till mitt inlägg… tror du att dom svarat? Näpp, inte ett ord därifrån. Jättedåligt! //Ha det gott!
      ps. har gjort ett till inlägg om detta, finns att läsa här: http://blogg.vk.se/maria-lundmark-hallsten-umea/2013/11/05/ma-1000-rabiessmittade-loppor/ ds.

  13. Betty

    Taaack för att du går ut och varnar såhär jag lika dum som ni andra att man va för snabb att luras in att prova gratis i mitt fall nagellack OPI kände att min magkänsla inte stämde efter betalningen sidan so kom upp och ingen bekräftelse på mail ingenting så jag börade googla o hitta din blogg där du varar o mail till dom direkt snart gått 24 tim o jag har inte fått svar och jag försökte med det att de ska skicka mig lösenordet så att jag kan logga in men jag har inte fått det heller!!!
    Så jag skrev via cosclub sidan att jag sett din varning och vill säga upp allt och få det bekräftat. Inget svar från dom men nu ska jag kontakta banken o spärra dom och det tack vare dig att du gick ut med varning på dessa idioter oseriöst att facebook hartillåtit ett bluff i båg företag att annonsera på deras sida grrrrrrrrrrr men du ska ha ett stort taaaack utan dig hade jag blivit lurad o fattigare så tack!!!!!!!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hoppas nu att det funkar så du slipper åka på den där betalningen… jag förstår dock inte varför dom inte skickat ut ditt lösen om du klickat på att du glömt bort det…hm, har dom ändrat taktik nu, månntro? Idioter är dom i alla fall, som inte verkar ha några skrupler överhuvudtaget. Hör gärna av dig igen så jag får höra hur det gick. Tack för din kommentar!

  14. Ami

    Hej Maria!

    Jag har gjort så som du tipsar gällande ”glömt lösenord”. Ett mail kom på direkten med nya inloggningsuppgifter, men vad hjälper det? De är oanvändbara! Jag är helt förtvivlat! Vad göra?

    mvh

    ami :)

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej Ami!

      Logga då in på cosclub.eu sidan, med dina inloggningsuppgifter, då kommer du in på din ”medlemssida” och där finns då ditt så kallade medlemsnummer. Skriv upp det eller kopiera det bara och klicka på kontakt. Där skriver du ett meddelande att du säger upp ditt medlemskap med omedelbar verkan och klistra in ditt medlemsnummer där, så dom vet vem det gäller. Du kan också skriva att du vill ha en bekräftelse på din uppsägning, via mejl. Det gjorde jag och det fick jag också. Hoppas det funkar för dig med. //Ha det gott!

  15. Chruss

    Jag gick också på det där….med OPI nagellack och har nu sett att de dragit 295 kr.
    Jag skrev dock via deras kontaktruta att jag kommer att polisanmäla dem om jag inte får pengarna tillbaka för jag har INTE klickat i någonstanns att jag går med i deras klubb. Sådant ska komma upp när man anmäler sig, inte som en obehaglig överraskning.
    Ska kontakta banken också.
    Jag har inte heller fått ngt mail om medlemskap eller någonting och jag är så arg på mej själv att jag lät mej luras…

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag fattar inte varför eller hur dom kan få fortsätta med detta lurenderjeri.

  16. Chruss

    Jag kan inte ens skicka och be om inloggningsuppgifter – nytt lösenord för jag finns inte registrerad.
    JagBlirTokig!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag vet inte vart eller vilken sida du gått in på, men… gå in på cosclub.eu välj Danmark som land, och där, klickar du på att du glömt ditt lösen, testa, det var då på den danska sidan jag sa upp det så kallade medlemskapet, kanske kan funka, hör gärna av dig igen så jag får veta fortsättningen, och lycka till!

  17. Chruss

    Idag fick jag svar och jag gav igen lika bra.
    Hon hade skickat med 2 skärmdumpar, dock inte med mina uppgifter , men på sidan 2 ser man den infon att man går med osv och den har inte jag sett. För det står parfym och det var inte det jag reggade mej för , jag valde nagellack. Men man kan inte hitta ett enda nagellack på deras sida ens.
    Och som andra har skrivit så känner de till distanslagen här och kan således peka på att det gått mer än 14 dg.
    MEN! Jag har inte fått info om någonting, lösenordet fick jag ju tips om, jag är bara registrerad på den danska sidan, inte den svenska? Märkligt eller hur.
    Jag har bytt kort (eller håller på) för det minimerar risken att de kan dra igen.
    Spara all konversation ni har med företaget så ni kan bevisa att ni bett om uppsägning om de skickar brev/mail och fortsätter kräva pengar.
    Jag har lagt en blänkare på SVT PLUS på facebook om dem, jag har mailat konsumentverket och jag tänker göra precis ALLT i min makt för att få tillbaka de där ynka 295 kr. Baske mej!
    Kram på er!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Snyggt jobbat, tumme upp :)
      Jag tyckte ju också att det var märkligt att sidan jag kom till, där skrev jag på svenska, fick svar på engelska, men det var den danska sidan.

  18. Julis

    Blev utsatt på samma sak när jag skulle få ”gratis” OPI nagellack, den dök aldrig upp såklart men jag blev 295 kr fattigare. Fattade först inte vad jag hade köpt när jag såg det på internetbanken och sen förstod jag att det var det falska bolaget det handlade om. Mailade de 3 gånger innan de svarade, dröjde 6 dagar, nu är medlemskapet uppsagt men de pengarna kan jag ju glömma. Har nu anmält de till KO och ser hur det slutar.

    Tycker att alla som blev utsatt ska anmäla bolaget så det blir en ordentlig utredning på det.
    Detta ska också synas mer på nätet för att varna folk om detta oseriösa bolaget. De är för desperata för att tjäna pengar och tappat moralen …

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Bra att du anmält, jag har skickat meddelande till dom, att dom är polisanmälda, och ett annat som jag aldrig fick svar på… dom vet väl inte längre vad dom ska säga. Det är gjort några polisanmälningar, och några till KO, dom har mejlat mig och berättat, inte polisen alltså, utan dom som gjort anmälningarna :)

  19. Jeanette Aronsson

    ja här sitter man då och blivit lurad :( Jag har precis pratat med min bank och spärrat mitt kort, man kunde även göra en anmälan där men om man får tillbaka några pengar är väl osäkert, för mej drog dom 295:- *3 alltså 885:-. Väntar nu på och få ett mejl från företaget så jag kan säga upp ”medlemskapet”

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Nej, vad tråkigt… nästan tusen kronor, vänta inte en dag på ett svarsmejl, det ska dom kunna skicka ut med en gång. Har du begärt dina ”medlemsuppgifter”? Gör det annars så du kan verifiera ven du är då du kontaktar dom. Klicka på glömt lösenord, så skickar dom ett nytt och du kan logga in. Skriv gärna igen och berätta hur det gick.

      • Jeanette Aronsson

        Har försökt att skriva till dom 2 ggr i dag utan svar och jag har även begärt inloggningsuppgifter 2 ggr, dom uppgifterna har varit lika och fungerar inte

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          Är du inne på den danska sidan? Det är nog där du är registrerad. Annars tycker jag att du ska skicka ett meddelande om att du säger upp medlemskapet och att du inte fått informationen du behöver om det nu inte räcker med enbart ditt namn. Jag undrar vad dom håller på med egentligen?

          • Jeanette Aronsson

            Hittar ingen dansk sida, men jag har gått in på kundservice och skickat ett meddelande därifrån flera ggr om både medlemsuppgifter och uppsägning i olika meddelanden utan svar och nu har jag även skrivit ett vanligt brev som jag skickar med posten, har även informerat dom om att kontot är spärrat och att dom är anmälda. Vad mer kan man göra?

          • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

            När jag går in här: http://cosclub.eu/ så kommer jag direkt in på den danska hemsidan. Förut kom man till en sida med flaggor och från början kunde man inte ens välja land, sedan ändrades det så man kunde klicka åp den danska flaggan, men nu är du där direkt. Här är en kopia på mejlet jag fick från dom, där har du även en mejladress du kan använda, fast den kanske du redan skickat till?

            COSCLUB.eu (customerservice@cosclub.eu)
            2013-10-24
            Till:Maria
            Hi Maria,

            Your membership is already cancelled and no future withdrawal will be made.

            Have a good day.

            Best Regards

            Pernille Jensen

            COSCLUB.eu

  20. Lurad

    Här är en till som blivit lurad. Upptäckte idag att det dragits nära 400:- på mitt kort. Ringde banken och de sa jag i första hand skulle kolla med företaget som dragit pengarna vad det gällde. Hittade sidan som gick till ”Backupbox.nu” i Köpenhamn. Absolut inget jag varit inne och beställt! Letade efter telefonnummer eller mail till dem. Fanns givetvis inget. Fanns en ruta där man kunde skriva ett meddelande och fylla i kund.nr. (vilket kundnr!!!??) Skickade ändå att pengar dragits och att jag hoppas de snarast sätter tillbaka. Fick automatsvar att man kunde få svar om 7 dagar. Gick till banken som rådde att spärra kortet så inte mer dras. Nytt kort igen. (Plånboken blev stulen i somras på min arbetsplats). Så där är jag nu. Hittade detta inlägg tack vare google. Läste om ”gratisprov på parfym för 6:-” som jag betalade för flera veckor sen utan att hört nåt. Kollade upp adressen till Cosclub och det visade sig vara samma adress som till Backupbox… Hur kan man avanmäla om man inte fått något kundnummer? De 400:- lär jag väl inte få tillbaka, men hoppas åtminstone inte de ska kunna kräva mig på mer pengar nu.

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Man kan ju smälla av för mindre… Backupbox, trodde jag var nåt helt annat. Försök klicka på att du glömt ditt lösen, och se om dom skickar nya uppgifter så du kan logga in. Sedan skriver du att du säger upp alltihop med omedelbar verkan. Jag tänker polisanmäla det här nu, det är alldeles för många som känner sig lurade, och jag ska hänvisa till mitt blogginlägg så dom ser att det finns fler än jag som tycker likadant. Tack för kommentaren och skriv gärna igen och tala om ifall det funkade att beställa nytt lösen. //Maria

  21. anna eriksson

    jaha här är en till som blivit lurad var just in och kolla mitt konto och fick se att någon hade dragit 2gånger 295 kr kände inte igen det så jag sökte på nätet och hitta din sida nu har jag avaktiverat mitt konto om man nu kan lita på det fan är sjukskriven och blivit blåst på en massa pengar snyft har även skrivit till banken att dom får stoppa flera uttag från det där jävla bolaget här vill man lukta gott och får inget utan bara blir av med en massa pengar //Anna

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag har i alla fall skrivit till polisen och väntar på svar, på hur och vart jag kan vända mig för att polisnmäla parfymsverige, jag tycker det är rent ut sagt, förjävligt, att dom kan fortsätta komma undan med detta. Man är för godtrogen ibland, men det är ju också lättare att falla dit då dom medvetet undan håller viktig information. Tack för din kommentar!

  22. Pingback: Väntar med spänning | Maria Lundmark Hällsten, Umeå

  23. Hanna

    Har inte läst allt men jag har också gått i den fällan. Det är otroligt att de fortfarande finns. Jag är så jävla arga och i mina ögon är de tjuvar..tattare.. banditer.. Har mailat dem men ända svar de orkar ge mig för 607kr är en länk som hänvisar till det finstilta. Hur fan kan man få skriva enligt LAG, att det är gratis när man inte ens fått en prov, faktura… samt ”Aoutogiro?!”
    Kom igen det är fan sverige… Ush och fy för detta båg!

    As Sur… var kan man anmäla??? Jag vill faktiskt ha mina 607kr för jag har inte sett röken av någon som helst tester eller förfrågningar.
    Fick mitt konto avslutat men vad gör det när de har stulit 607kr, jag som har det redan så stramt man kan tänka sig behöver absolut inte bli lurade av dessa ”luft företag” FY

    Har också bytt kort så att de inte har mina konto uppgifter, men jag fattar inte varför de inte skicka något prov eller nått… Som jag har nämnt hundra gånger så har jag fan betalt mer än vad en parfym kostar på NK. Orka!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag kommer att mejla svaret jag väntar på, från polisen, så får vi se vad dom säger att vi kan göra åt saken. Förväntar mig att kanske få veta imorgon eller på tisdag. I övrigt håller jag med dig… hela vägen.

  24. Marie Johansson

    Jag har också gått på detta, men det är ett företag som kallas Backupbox som drar pengar från mitt konto 394 kr. Jag har bytt kort, men detta hjälper inte. Jag skickade mail till Cosclub ang lösenordet, men då fick jag tillbaka att mailadressen var fel. Vad skall man göra?

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Det blir då bara värre och värre. Jag skulle, om jag var du, mejla dit igen och säga att det spelar ingen roll om adressen inte stämmer… du vill inte vara med längre och sedan kan du tillägga att du tänker anmäla dom, och se vad som händer. Jag har ännu inte fått något svar från polisen om hur man ska gå tillväga men förväntar mig ett svar, idag eller imorgon, annars får jag ringa dit. Dom ska inte kunna komma undan med detta, parfymsverige/backupbox, alltså.

  25. Nathalie

    SAMMA SAK HÄNDE MIG! Exakt samma, bara de att de drog två gånger!! Helt sjukt. Vad jag läser här funkar det inte att bara spärra kortet? Stämmer det? För i sådana fall måste jag byta konto eller något… Har sagt upp mitt medlemskap (som jag itne ens visste att jag hade) men frågan är om de hjälper…Har du fått tillbaka dina pengar? Vet att banken brukar kunna betala ut för sånt…

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag sa upp mitt så kallade medlemskap (som inte jag heller visste att jag hade) och begärde en bekräftelse på uppsägningen, det fick jag och inga mer pengar har dragits. Imorgon går jag till polisen, pratade med dom idag, och ska göra en polisanmälan, ju fler som anmäler, desto större är chansen att något händer, sa hon jag talade med. Mina pengar kanske jag får se mig om i stjärnorna efter, det vet jag inte än.

      • susanne danell

        I fredags var jag med om något som jag aldrig har varit med om. Kollade mitt konto på kvällen, visste på ett ungefär vad jag hade kvar, men såg till min förvåning att det fattades 295 kronor. Jag hade ingen aning vad det rörde sig om. Ringde banken och de enda de kunde säga att det rörde sig av någon form av kosmetik eller liknande. Inte förräns idag fick jag fatt på kontot vad det var, det var cosclub.eu som hade dragit 295 kronor. Inte för allt smör i Småland så kunde jag se att det framgick att manskaffade ett abonnemang, gratis parfym i helsike heller. Det var mina sista pengar jag hade denna månad. Har sagt upp mitt abonnemang som jag inte ens trodde/visste att jag hade.
        Vad ska man göra, räcker det att säga upp det, vill ju inte att de drar mer pengar. Känns tråkigt att det finns fler som blivit drabbade.
        sanna

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          För mig räckte det att säga upp medlemskapet… (läs fanskapet) och sedan har dom inte dragit något alls. Jag ska till polisen imorgon, och tänker skriva ut kommentarerna ni lämnat här och ta med, så får dom se att jag inte är ensam. Du kan göra en anmälan.. vet inte om vi kan räkna med att få pengarna tillbaka, men företaget kanske, förhoppningsvis försvinner.

          • Ulrika Johansson

            Hej!!
            Har precis upptäckt att jag gått på detta jag med och känner mig skitdum… Försöker kunna logga in, men det går inte. De hittar inte e-mailadressen säger de… Vad ska jag göra tycker du??

            Desperat hälsning Ulrika

    • Marie Johansson

      Jag kontaktade banken och de betalade tillbaka pengarna med observation att företaget kanske inte skulle godkänna återbetalningen, Jag fick kopior på avtalet jag hade ingått vilket jag inte hade läst ordentligt och pengarna togs tillbaka(44 EUR) 397 kr.
      (Du får de första 7 dagarna gratis i anknytning med registreringen, som är ett löpande medlemskap på Cosclub.eu. Efter de 7 dagarna förnyas medlemskapet med ett löpande månatligt medlemskap för 299,-. Medlemskapet kan hävas när som helst genom att kontakta kundtjänst eller direkt på din medlemsprofil. Du måste aktivt själv avregistrera dig, om du endast önskar testprodukten och inte ett löpande medlemskap).

      • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

        Jo allt det där går att läsa, om man inser att man kan skrolla ner på sidan som ser likadan ut som den första (som man inte kan skrolla ner), men visst är det konstigt att man blir medlem efter 7 dagar men får ingen bekräftelse eller ett välkomnande till ”klubben”. Utan det inser du först då pengarna försvunnit från kontot. Än så länge har jag heller inte kommit i kontakt med en enda ”medlem” som fått det där gratis testet heller. Men jag är inte förvånad! Hoppas du får behålla pengarna, och det är ju ett bra tips till dom som är i just den sitsen nu, kontakta banken och be dom betala tillbaka pengarna. Tack Marie!

  26. sanna danell

    Jag har råkat ut precis för samma sak, av en ren händelse gick jag in på min banksida och såg att jag hade ett reserverat belopp på 295 i fredgas. Men förstod ingenting, eftersom jag inte suttit vid datorn alls i fredags. Idag såg jag att det var från cosclub.eu
    Har inget minne att jag läst att man skaffa ett abonnemang, fanns tydlingen där när jag klickade på att jag glömt mitt lösenord.
    Gratis parfym i helvete heller, ursäkta svordomen. Men jag blir så förbannad, när ens sista pengar man hade kvar denna månad går upp i rök för ingenting. Vad ska man göra, har sagt upp mitt medlemskap som jag inte ens trodde att jag hade.
    sanna

  27. denise

    jag har precis spärrat mitt kort jag med efter att ha läst dessa kommentarer, ska göra en anmälan också. är det till konsumentverket och polisen tro? det värsta är att de bara drog pengarna (295 kr) och jag har inte ens fått mitt nagellack…. (kostade väl 9 kr). Och inte heller har de svarat på mitt första mail om det var skickat till mig ännu. Blev så ledsen av det här då jag inte heller har mycket pengar kvar för månaden och till råga på allt är student.

    Hoppas våra anmälningar kommer ställa till det för dem jävlarna i alla fall…. :(

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag gör en anmälan till polisen imorgon, du kan göra samma sak, polisen jag pratade med idag, sa att ju fler som anmäler, desto bättre, om man nu vill få ett stopp på dom.

  28. Julis

    Detta är helt otroligt, Cosclub de fortsätter. Såg ny reklam som de har på FB men denna gång så var det ”gratis” ”RITTERSPORT” chocklad. Jag klickade in och det var exakt samma sak fast olika produkter de erbjuder, man skriver in sina betaluppgifter och sen är det inget mer. Så istället för parfym och nagellack lockar de med chocklad. Jag är förvånade över att de dyker upp på FB igen. Kan inte ngn stoppa det oseriösa bolaget !!!! Såå arg!!!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Aha… den har jag missat, ja dom försöker sig väl på allt dom bara kan.

  29. Lurad

    Jag fick svar idag från ”Backupbox” på engelska. Tjejen skrev att jag godtagit ett medlemskap och att det var gratis första 14 dagarna, sen kostar det 44 EUR/månad. Jag kunde inte få tillbaka mina pengar eftersom jag godkänt medlemsskapet. Men HUR ska man kunna säga upp ett medlemskap när de inte har en kundtjänst man kan få tag på!? De svarar ju bara på mail var 7:e dag!! Och hade de varit seriösa hade man ju fått en bekräftelse direkt på sitt medlemskap. ARRG!! Och innan man hunnit fundera på de där 6:- så har ju redan de 14 dagarna gått. Så fult!! Nu fick jag iaf mitt kundnr/lösenord som jag skulle gå in o avregistrera mig med, men när jag försökte med det fick jag bara felmeddelande. Det gick inte. Jag skrev precis vad jag tyckte o tänkte om dem och deras fula knep och att jag förväntar mig att de betalar tillbaka. Men det lär de ju inte göra…. :(

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Visst är det konstigt också att man inte kryssar i en ruta där man faktiskt godkänner deras villkor, utan det gör man tydligen så fort man betalat dessa 6:- och inte sagt upp medlemskapet inom 7 dagar (det gällde för parfymen). Jag gjorde en polisanmälan igår och hon sa att ju fler som amnäler, desto större är chanserna att komma åt dom. Antingen kan man mejla till polisen och fråga hur man gör en anmälan, då ringer dom upp och om man då vill så får man göra anmäaln via telefon eller så går man bara in på en polisstation. Dom tar dina uppgifter och sedan får man berätta i korthet vad som hänt. Jag kopierade in text från bloggen och alla kommentarer, som jag länmade som material till han som sedan ska kolla om något kan göras åt detta. Pengarna vi betalat, tror jag aldrig vi får igen… tyvärr. I ditt fall ska du (om du anmäler) uppge att du fått dina uppgifter men inte kan använda dom i alla fall, och där brister det ju ännu mer i deras fifflande.

  30. Annica

    Heeej!!! En till drabbad…sitter och kokar….skulle betala räkningar när jag ser ett autogiro på 295 från Cosclub…vågar inte titta tillbaka och se hur många gånger de dragit denna summa, vill bara få ett stopp…men jag har gjort som du skrivit…jag går till hemsidan, klickar på glömt lösenord ( då jag so alla andra inte fått nåt) ,men när jag försöker logga in står det fortfarande att det är fel. Har gjort detta 3 ggr nu och får samma login/ pw varje gång. Har loggat in från svenska sidan och danska men det funkar inte :(

    Vad ska jag göra?? Help!!

    Har skickat ett mail till dem och bifogat en kopia på det mail de skickat till mig med de inloggingsuppgifter de anser att jag har och bett om bekräftelse på uppsägning. Vad kan jag göra mer? Tusen tack att du skrivit om detta…hade glömt bort att jag köpte ett lack för 6 kr…ska aaaaaaaldrig göra om det…/A

  31. Annica

    Nu i all ilska funkarde det!!! Ser att jag varit medlem sen 18/9…blir illamående när jag tänker på det…inget nagellack fick jag men har bränt över 1000 kr på nåt jag inte visste om.

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Så du har kunnat kontakta dom nu? Annars spärrar du ditt kort, med en gång, så kan dom inte göra fler uttag. Ingen, av alla som kontaktat mig, har fått detta så kallade gratisprov…så oseriöst. Om du har facebook kan du gå med i gruppen där som heter: Vi som blivit lurade av cosclub.se där är det tänkt att vi ska hålla varandar uppdaterade om vad som händer. Jag själv, har polisnmält detta företag. Hör gärna av dig igen, om hur det gick för dig. //Maria

  32. Siv

    Hej, jag har också fått betala 295:- och har nu sagt upp mitt konto hos dom men har inte fått svar ännu från dom…..

    Siv

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej Siv! Om jag vore du, skulle jag inte lita på att du slipper ifrån månadsavgiften, så länge du inte fått en bekräftelse på din uppsägning. Om du är osäker kan du spärra ditt bankkort, då har dom inget att dra ifrån, sen finns det dom som fått igen sina pengar från banken, så du skulle kunna prata med dom. Det finns också en grupp på FB (om du har FB), där det är meningen att vi ska hålla oss underrättade om hur det löser sig för oss alla. Den gruppen ska du hitta här: https://www.facebook.com/#!/groups/1401621630080752/
      Hoppas det löser sig för dig!

  33. Pia

    Jubelidiot har gått på samma skit. Spärrade kortet idag och enl Statoil MasterCard kan de inte dra mer pengar iaf. Har anmält detta hos KO också

    /p

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Bra Pia, att du gjort något åt det… visst blir man förbannad. Om du har FB kan du joina gruppen: Vi som har blivit lurade av cosclub.eu där diskuterar vi hur det gått för alla och vad vi gjort åt saken. //Maria

      • Leili Gustafsson

        Hej Maria!
        Jag har oxå blivit lurad :( de hade dragit 2 ggr av mitt konto .jag har försökt och logga in på min sida , för avsluta medlemskapet men går inte,
        Jag har begärt om nya inloggning men funkar inte ,kan ni hjälpa mig
        Tacksam

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          Hej!
          Då skulle jag, om jag var du, spärra bankkortet… då kan dom inte dra mer pengar. Du kan kontakta dom utan inloggningsuppgifter, klicka på kontakt, fyll i dina uppgifter förutom inloggnings grejerna, då kommer det upp en text, klicka på då igen och då kan du skicka meddelandet. Det står svart på vitt, under deras så kallade villkor, att man när som helst kan säga upp sitt medlemskap, och att medlemsuppgifter skickas till mejladressen så fort man blivit medlem, hittills har jag inte hört en enda som fått dessa uppgifter. Hör av dig igen om du behäver mer hjälp. //Maria

  34. Annica

    Hej Maria,
    Är så glad att jag hittade din blogg. Här är en till som låtit sig bli lurad av lockande parfymerbjudanden som visade sig leda till Backupbox.nu. Är så himla besviken på mig själv att jag fyllde i formuläret i förrgår, och ännu mera besviken på de som lurar andra på detta sätt. Jag kom så långt att jag gav mina adressuppgifter och min mejladress, men jag gav dem lyckligtvis inte mitt kontonr. De kan väl inte dra några summor automatiskt då, men jag grubblar och funderar konstant över om jag ändå blev medlem i och med att jag kryssade i den förbannade rutan, och om de kommer att kräva pengar av mig. Har du haft kontakt med någon i samma situation? Tack för att du skrivit om detta! /Annica

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej! Nej det tror jag inte att dom kommer att kunna göra, under deras villkor (om man nu hittar dom) så står det att i och med att man godkänt ”gratisprovet” och betalat 6:- som frakten skulle kosta, så har man accepterat deras så kallade villkor och då har man 7 dagar på sig att säga upp ”medlemskapet”. Men du har ju inte betalat nåt… fast jag vet inte om backupbox, har andra villkor? Hm… vore jag du, tog jag det säkra före det osäkra och säger upp det eventuella medlemskapet nu, men du har väl förmodligen inte heller fått några inloggningsuppgifter, som dom lovar att man ska få i samband med att man gått med där? Sedan kan dom ju inte dra pengar om du inte lämnat ditt kortnummer, och skulle dom då, mot all förmodan skicka en faktura… bestrid den. Har du inte fått medlemsuppgifter som dom lovat har ju dom brutit avtalet, kan då jag tycka. Hör gärna av dig igen och har du FB, så finns det en grupp där: Vi som har blivit lurade av cosclub.eu där kan du få se och läsa vad andra varit med om. Den hittar du här: https://www.facebook.com/groups/1401621630080752/

      En fråga, vart kom du i kontakt med dom?

  35. Sophie

    TACK för ditt inlägg! Jag hann komma så långt att jag skulle skriva in mina kortuppgifter när jag plötsligt kom att tänka på att jag kanske ska googla först och se om någon har skrivit något om det här (har blivit lurad på liknande sätt tidigare). Hade jag inte läst ditt inlägg så hade jag åkt dit. Är så jäkla trött på alla blufföretag som annonserar på facebook!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Härligt Sophie, att du lämnade en kommentar och jag fick veta att mitt inlägg hjälpte någon, precis vad jag ville :D Och du slapp bli avlurad pengar till detta företag, fy f-n för dom. Och tydligen dyker dom upp i nya skepnader också.

  36. Astrid Sørlie

    Hei
    Jeg har lest en del av kommentarene til din blogg, og jeg vil fortelle min historie: Jeg har også vært så dum at jeg trodde jeg skulle få en parfyme til 6 kroner, men jeg har god oversikt over min bankkonto og hva som kommer inn og hva som går ut. Jeg registrerte at det ble trukket 6 kroner fra min konto av et firma som het backupbox.nu. Det er et firma som oppbevarer dine bilder på weben. Ca ti dager etter det første trekket på bankkontoen oppdaget jeg et nytt trekkk på 378,80 NOK (44 EURO) fra det samme foretaget. Jeg sendte de en mail og spurte hvorfor de hadde trukket nok et beløp fra min konto. I mellomtiden googlet jeg og fant din blogg, og da kontaktet jeg banken min, for jeg forsto at dette kunne bli riktig ille. Banken rådet meg til å sperre kortet øyeblikkelig. Det har jeg nå gjort, så flere trekk er nå umulig.
    Senere samme dag, fikk jeg et svar på min mail hvor de sa at jeg hadde signert på en avtale om oppbevaring av bilder hos Bacupbox. Noe jeg aldri har gjort.
    Jeg svarte på denne mailen og ba dem dokumentere hvilke bilder jeg har oppbevart hos dem, samtidig fikk de beskjed om at kortet mitt var sperret og ingen uttak vil kunne gjennomføres.
    Jeg ble en erfaring rikere og ca 400 kroner fattigere, men det greier jeg å leve med.
    Det var den samme parfymereklamen på FB som dere har blitt lurt av, men nå har de skiftet bransje!!
    Etter at jeg brukte kortet mitt på denne transaksjonen, satt jeg igjen med en magefølelse av at jeg ikke burde ha gjort dette, og magefølelsen var riktig!!!
    Om noen i fremtiden kommer til å gjøre samme tabben som meg/oss, og det vil det helt sikkert være, så råder jeg alle som ser at det bilr trukket to ganger fra bankkontoen, til å SPERRE KORTET!!!! Det er den
    eneste måten man kan hindre slike svindlere i å misbruke den tilliten som en elektronisk transaksjon er!
    Kontoen er åpen så lenge svindlerne har kortnummeret, og det er ingenting bankene kan gjøre for å forhindre ytterligere uttak.

    • Rita h

      Her er enda en idiot! At jeg kunne legge inn min kort-info UTEN 3D secure!!!! Idiot! Takk for denne bloggen, fant den da jeg googlet! Jeg fikk lagt inn min epost og fikk tilsendt user-id/password, men link for unsubscription funker ikke!!!!
      Kr 6,- er betalstet konto. Ser ut til at jeg må sperre mitt kort!!! Veldig upraktisk, men glad jeg fant denne bloggen NÅ!

      • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

        Hej Rita! Du är absolut inte ensam, och detta verkar fortsätta. Man fattar inte varför polisen inte gör något, nu borde dom fått in en del anmälningar. Du kan också prova att prata med din bank, som jag har förstått det så finns det en del, som fått igen pengarna, beroende på vilken bank man har, kan vara värt att testa. Spärra kortet är nog ett nödvändigt ont, om man vill vara säker på att inte förlora mer pengar, skriv även dit och säg upp ditt så kallade medlemskap, så dom inte kräver dig på pengar via faktura. Lycka till! //Maria

  37. Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

    Tack Astrid för din kommentar…vi är många nu, som gått på denna bluff och jag tror som du, spärra kortet med en gång, det verkar ju inte som annat hjälper. Jag kontaktade dom via deras hemsida, och fick säga upp medlemskapet… men har ju sett sedan att det är flera som inte ens får kontakt med dom, den vägen.

  38. Ewa

    Hej Maria!
    Jag har också blivit lurad, men på mitt kontoutdrag står det BackupBox.nu 396,20 kr har de dragit
    Har försökt att maila de men kommer bara till en dansk sida och de säger att de i Danmark inte har med detta att göra…Får väl spärra mitt kort! Tråkigt att det finns sådana här oseriösa platser. Vet inte vart jag ska vända mig Med vänlig hälsning Ewa

  39. Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

    Spärra kortet…så kan dom då inte dra mer pengar, men hör efter med din bank, det kan hända att dom kan ge dig pengarna tillbaka. Så här skrev en medlem på FB:Eftersom företaget inte finns i Sverige var jag tvungen att anmäla till Konsument Europa. Samtidigt har jag blivit ,enligt banken,tvungen att spärra mitt kontokort. Jag har fått mina 295 kronor återinsatta på mitt konto. Det är banken som har gått emellan samtidigt som jag spärrade mitt kort. Hoppas det är över nu. Min handläggare på Konsument Europa heter Elli Tolonen och sitter i Karlstad. Slutcitat.
    Det kan ju vara värt ett försök att ta det med banken.

  40. Anette

    hej!
    jag är ytterliggare en tjej som nu gått på detta billiga erbjudande!
    känner mig så himla dum o naiv! klart att man inte får en parfym för 6 kr.
    men nu står jag här utan inloggningsuppgifter, har mailat dom min mailadress o väntar på mina uppgifter, 398 kr har dom dragit från mitt konto. har spärrat mitt kort!
    detta är för jävligt! hur kan man stoppa dom?

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Bra att du spärrat kortet, då kan dom inte dra mer pengar. Är det cosclub.eu eller är det backupbox.nu? Jag har polisanmält dom, andra har anmält till KO och någon fler som hörde av sig i vckan hade också blivit rådd av banken, att polisanmäla. OM du har FB så kan du gå med i gruppen där som heter: Vi som har blivit lurade av cosclub.eu, där ska vi hålla varandra underrättade om vad som händer, du kan också läsa vad andra gjort. Lycka till och hör gärna av dig igen. Länken till FB sidan är här: https://www.facebook.com/#!/groups/1401621630080752/

  41. Ammie

    Hej
    Jag har råkat på samma sak. Jag ville också prova en parfym gratis, men att endast betala 6 kronor i frakt, ingen parfym kom mig tillhanda. DÄREMOT drogs det 44 euro (399,19 kr) från mitt konto den 14/3, från företaget Backupbox.nu. WHAT!!! Vad är det här tänkte jag. Bad banken att dra tillbaka pengarna, men i o m att jag givit ut mitt kortnummer, för att betala de där 6 kronorna i frakt, så drogs detta och då från företaget Backupbox.nu. Jag kommer att polisanmäla detta, det är stöld. Alla ni andra som gjort samma sak, spärra Ert bankkort, de som innehåller de numret som ni lämnat ut och skaffa er ett nytt kort, annars kommer det att dras ytterligare pengar från Ert konto. OCH en varning för alla dessa erbjudanden som säger att det ENDAST kostar en fraktkostnad – då har de fått Ert kontronummer och ni har fått betala för det… VARNING VARNING VARNING!!!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Ja vi är definitivt inte ensam om att ha gått på den där bluffen, även jag har polisanmält. Bra att du gjorde detsamma!

  42. Anita

    En til som har blitt svindlet. BackUpBox.nu 44EUR i måneden, har nå sperret bankkortet og levert anmeldelse til politiet. Jo flere som anmelder jo bedre er det.

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Det gjorde du helt rätt i, jag anmälde, jag med. Det finns en grupp på facebook, som heter, vi som har blivit lurade av cosclub.eu, där håller vi varandra informerade om vad som händer. Cosclub.eu och backupbox.nu är samma företag som jag förstått det. Här hittar du gruppen: https://www.facebook.com/groups/1401621630080752/

  43. Sylvia Cheung

    Hej!
    Den 7 april såg jag och min syster en annons på fb att man kunde få en gratis mascara om man betalar 6kr porto. Vi lusläste sidan såg ingen stjärna med fintext och sidan var välgjord så vi gick med på det och skrev in våra kortnr etc. Direkt på mitt bankkonto såg jag att de drog av 6kr och inget bekräftelse mail kom så då tänkte jag, ja, ja, får jag så får jag. Den 10 april drogs det ytterligare 295kr från samma företag, cosclub.eu, som jag upptäckte nu under påsk. Jag blev förbryllad, skrev ett mail till de för fyra dagar sen men har inte fått nått svar (vet inte om röda dagar har någon påverkan) och sen när jag googlade hamnade jag här och blev chockad över att det var ett företag som inte är pålitligt. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga. Om jag ska vänta på ett svar från cosclub med hopp om att få pengarna tillbaka eller ska jag spärra kortet redan nu??? … Ska man anmäla de fast att företaget befinner sig i Danmark???
    Min syster har inte blivit drabbat över att de har dragit 295kr än. Jag kanske ska be henne spärra sitt kort redan nu!!!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Spärra kortet…med en gång, det är mitt råd, vänta inte en dag extra. Jag och fler med mig, har polisanmält företaget, och ju fler som gör det, desto större blir chansen att dom får lägga ner verksamheten.

      • Sylvia

        Jag har spärrat kortet och gjort en reklamation på bankens sida. Nästa steg ska jag ta kontakt med konsumenteuropa.se för att anmäla de. Jag fick svar från cosclub.eu men det de säger stämmer inte överens med det jag gjorde. De säger att jag skrev upp mig hos dem den 2/4 men jag visste inget om dem. Den dan som jag såg annonsen på facebook var den 7/4 då jag betalade de där 6kr till dem. Skumma är att de påstår att de där 6kr är prov för de första 7dagar och sen drar de av 295kr för 30dagar. Det går inte riktigt ihop!
        De är riktigt snabba på att roffa åt sig pengar ifrån en!
        Jag har även sagt upp medlemskapet och jag tror att det är borttaget.

        Deras svar:
        Hello sylvia,
        The 02/04/2014 – 12:59,
        You created a CosClub subscription-account on the sign-up page that would cost only 6 kr for the first 7 days. The Sign-up page also stated that you could possible become a perfume Mascara tester.

        On the sign-up page where you created your CosClub.eu account you also agreed our terms:
        http://cosclub.eu/terms_se.php

        Your membership cost 295 SEK / 30 days, and will automatically be renewed until you cancel.

        If you do not to wish our services anymore you can unsubscribe under your profile or you can give me permission to unsubscribe the account for you.

        Best Regards
        Pernille J
        COSCLUB.eu

        • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

          Dom är ute och cyklar…kolla in texten du hittar under medlemskap, jag citerar: Du kommer omedelbart efter din anmälan att mottaga login och lösenord till ditt konto via e-post.

          Detta uttalande innebär väl att dom bryter mot sin egen policy, ingen jag varit i kontakt med har fått, login och lösenord, inte du heller, antar jag? Och hade man fått det, så hade man dragit öronen åt sig med en gång och hunnit sagt upp medlemskapet inom den utsatta tiden, fy vad arg man blir.

          Pernille J, skriver att hon kan ta bort medlemskapet om du inte vill ha deras service längre, har du svarat på detta? Om inte, så gör det med en gång och skriv att ja, du vill att hon plockar bort dig, omedelbart.

          Bra att du spärrat kortet, då kan dom i alla fall inte dra några fler pengar. Ha det fint! //Maria

  44. Anne Nordström

    Jag håller på att göra anmälan om Cosclub till Konsument Europa. Blev dragen i april i år 295 kr för medlemsavgift och port 6 kr för en mascara som de annonserade via facebook, men mascaran jag aldrig har fått. Har bytt ut visa kort nu, och aldrig-aldrig får jag mer tro på sånt. Men då vi verkar vara många, så kan vi tillsammans göra en anmälan? Eller skall var för sig se till att anmäla Cosclub? Konsumentverket i Sverige har många anmälningar men jag tror att det är högre upp man får vända sig till. de är jätte fräcka. Har ett par svar från Pernille Jensen/Danmark, och fy så lurendrejerier så in i …

  45. Maria Falenius

    Har ocksa blivit lurad via Backupbox.nu.dk som via Facebook erbjuder DKNY parfum att testas för euro 1, betalning via VISA .Min dotter som handlar med saker via FB (och var förvissad om att allt var OK) men inte har VISA kort bad mig betala denna summa för DKNY parfymen.OK tänkte jag… Euro 1 avdraget 15/4 o. upptäckte nu att 29/4 hade Backupbox.nu.dk ytterligare avdragit euro 44 fran mitt VISA-account. Spärrade naturligtvis kortet direkt. Antagligen är det fraga om samma parfum/kosmetikasvindel du/ni har varit med om!! Alltsa en SCAMbox som opererar med olika namn inom Europa. Hälsning Maria (Holland)

  46. Lisbeth Storhaugen-Andersen

    Jeg gjorde det samme dumme jeg med. i begynnelsen av juli-2014trodde jeg at for kr 6 kunne jeg ”teste” parfyme. M en gang jeg hadde betalt de 6 kr begynte jeg å undersøke og ble overrasket når jeg oppdaget at jeg hadde gått m på å betale 295 nkr for INGENTIMG HVER MND!! Jeg sendte mail m en gang hbor jeg ba dem stryke meg, meldte meg ut men oppdaget i går at de hadde trekt meg 295 nkr den 25 juli. I morgen ringer jeg min bank for å få hjelp til å stoppe dette trekket da jeg ikke vet hvordan jeg ellers får gjort d. Noen som vet hbordan man ENKLEST MULIG FÅR STOPPET DENNE DRITTEN?
    Mvh forbannet Lisbeth

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej Lisbeth! Du gör det nog bäst att spärra ditt kort…först, så kan dom inte dra mer pengar. Dom kör enbart fulspel, och påstår att dom skickat ut medlemsuppgifter, och det är det ingen som fått, för då hade man kunnat ana något redan från början. I deras villkor står det att man har 6 eller 7 dagar på sig att säga upp det så kallade medlemskapet, och när första dragningen på 295:- är gjorda så är man automatiskt medlem.

      Gå in på deras hemsida, klicka på kontakt, skriv ett meddelande om att du säger upp medlemskapet omedelbart, och att du vill ha en bekräftelse på din uppsägning. Sen står det att du ska fylla i medlemsuppgifter men det finns ju inga, så se bara till att du skriver in rätt mejladress, klicka på skicka, du får upp en text att du inte fyllt i allt, men klicka bara på skicka en gång till så går det iväg. //Maria

  47. ewalena

    känner som du…skulle ta ut pengar o såg att nån dragit 295 kr. fattade inget förrän jag gick in o kollade va fan det va….såg din blogg o då förstod jag. parfymen jag trodde va gratis har tydligen kostat mig 300 spänn utan att jag fått nån. så jag är också grund lurad. känns skönt i all ilska att det inte bara jag som gått på det…vi som bara ville testa parfym. ska göra som du o gå in o klicka på glömt lösen. för jag har då fan inte fått nån inloggning. forsätter dom dra polisanmäler jag.o det känns ju extra kul när man efter semestern ändå har lite pengar kvar…o nu har typ inget kvar=/

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Tråkigt att detta bara fortsätter, finns hur många som helst som gjort precis som du och jag :( Du bör spärra ditt bankkort så fort du bara kan, så kan inga fler pengar dras. Om du klickar på kontakt, på deras hemsida, fyller i meddelandet med att du säger upp medlemskapet osv, sedan skriver du in ditt namn och mejladress, klicka på skicka, då kommer det upp att du inte fyllt i allt, klicka bara på skicka igen, så går det iväg. Hoppas du lyckas bli av med, hör gärna av dig om du har fler frågor. //Maria

  48. Pingback: Cosclub.eu | Maria Lundmark Hällsten, Umeå

  49. Katharina

    Jaha, tyvärr så är också jag en i mängden av lurade ”kunder” Spärrade bankortet direkt så förhoppningsvis stannar summan på 6+295:- Har mailat till dem och sagt upp medlemsskapet jag inte förstått att jag hade!!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag hoppas verkligen att du blivit av med dom nu…så mycket pengar i sjön, otroligt att dom får finnas kvar :(

  50. veronica Svensson

    Hej Maria
    Tyvärr har jag också blivit lurad men hittar ingen e-post adress till dem för att säga upp ett medlemskap jag inte visste jag hade. Ska spärra mitt kort. men vad har de för hemsida hittar inget?? Hoppas du kan hjälpa mig!! :)
    MVH Veronica

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag tog kontakt med dom via deras hemsida, cosclub.eu, och skickade en uppsägning av mitt så kallade medlemskap till dom. Klicka på kontakt, skriv in ditt ärende, klicka på skicka och det kommer upp en ruta att du inte fyllt i dina uppgifter, strunta i det och klicka på skicka igen, så går det iväg.Det finns också en grupp på FB där vi håller hus, många av oss som blivit lurade, du hittar oss här: https://www.facebook.com/groups/1401621630080752/

      Sen finns det en mejladress som någon lämnat ut på FB, den kan du också testa customerservice@cosclub.eu

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag fattar inte hur dom ens kan finnas kvar??? Vad kan vi göra, annat än sprida ordet och hoppas…

  51. Ana Wiberg

    Hej! Jag tyckte detta erbjudande lät så bra att jag beställde tre testparfymer så de har nu dragit över 1000 kr från mitt konto och säger att det står i välkomstmailet hur man skulle göra för att få den där parfymen. Är det någon som fått ett Välkomstmail?? Och är det någon som är med i den här cosclub på riktigt? Snacka om att man är lurad ordentligt..! Går det att polisanmäla? Hälsningar Ana

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Nej det är ingen som fått något välkomst mejl, vi är några som polisanmält detta, men svårt då företaget ligger i utlandet.Jag mejlar dig lite info. //Maria

  52. Elisabeth

    Hej! Vill bara säga att de här idioterna är tillbaka på Facebook och annonserar igen! Nu heter deras sida ”Gratis Parfym” och annonsen är samma som förut. Gå gärna in på deras Facebook-sida och rapportera den, så att den försvinner.

  53. Sirpa

    Har idag spärrat mitt kort o polisanmälan är gjort. Har aldrig köpt eller beställt något härifrån så fattar inte hur de kommit åt mitt kortfilmer.
    Har heller inga inloggningsuppgifter till detta företaget. Bluff o Bång är vad det verkar vara.
    Hoppas det räcker med polisanmälan o spärr ab kortet, kan kanske inte göra mer?

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag brukar rekommendera/tipsa om att, gå in på cosclub.eu, klicka på customer service, och skriv ett meddelande om att du säger upp ditt så kallade medlemskap, som du inte visste att du hade, och att du vill ha en bekräftelse på uppsägningen. Om ditt meddelande inte går iväg, för att du inte fyllt i medlemsuppgifterna (som ingen har fått), prova klicka en gång till, så borde det gå iväg.Du kan prova med detta: I hereby, cancel my so called, membership and I want a confirmation on that, sent to my email address.

      Och sedan skriver du bara ditt namn och din mejladress i slutet. Jag själv, har polisanmält dom, och en del andra har också gjort det, men det är svårt att sätta dit dom, då företaget ligger i utlandet. Hoppas det går bra för dig, hör av dig igen om det är något annat du funderar över eller behöver hjälp med. //Maria

  54. Kristin

    Hej. Jag gick på denna bluff idag men inte gällande parfym utan 3 flak cocacola för 15kr. Jag spärrade mitt kort när jag forskat lite. Fanns ingen info alls om prenumeration osv. Tog ett kort på annonsen. Jisses vad dum man känner sig.

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej Kristin! Jo det är fler saker än parfym som florerar på nätet. Dum, nej, inte heller lättlurad, skulle jag vilja säga, utan dessa företag, vet hur man lurar folk. Jag kan nästan garantera dig att någonstans på den sida, där du ”beställde” flaken, har dom gömt deras villkor. Och om det är som med parfymen, så godkänner du dom, i och med att du betalar, om du inte säger upp det, inom en viss tid. Bra att du spärrade kortet, då ska dom inte kunna göra fler uttag. Skulle du kunna skicka ”kortet” du tog på den där annonsen, till mig? Min mejl är m_hallsten@hotmail.com Jag skulle vilja kolla hur den ser ut.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>