Orunda däck

 

Som sagt var, ”vildkatten” kändes fruktansvärt obalanserad och vibrerade nå hemskt i låga hastigheter. Åke provade att byta däck från höger till vänster och fram och bak…till slut, uppenbarades felet, kolla in hur vänstra framdäcket ser ut:
 
Haha…inte konstigt att det svajade, hjulet är ju inte precis runt, som det påstås ska vara, egentligen. Nu hade en Mats Jonsson, tydligen två däck liggandes som vi ska få köpa och det var ju bra, det kan vara detsamma att byta runt om, för vi visste ju att däcken inte var i speciellt gott skick.
 
Det blev några svängar med bilen igår, bland annat åkte vi till slöjdarnas hus, där jag hittade en present till mamma, som fyller år om några dagar, sen åkte vi runt i omgivningarna bara för att glänsa lite :-)
 
Nu, över till något mindre roligt. Telia…vad håller ni på med??? Nu kan jag ringa hit, med bägge mobiltelefonerna, tidigare fungerade ju bara mobilen med Telia som operatör, jag/vi hade blivit lovade, och fråga inte dom på Telia hur dom kunde lova det (det var deras egna ord) men det skulle funka igår, den 15/5. Men ha…det gör det alltså inte, min mamma, med bredbandsbolaget som operatör kan inte ringa hit och alltså inga av våra tidigare grannar heller, för dom har samma operatör. Fy, vad less man blir.
 
Nicco kom hem med nya intryck och givetvis med nyinköpta saker från deras besök i Stockholm. Att göra sin prao hade varit lite långtråkigt så där, men säkert lärorikt ändå, man får en inblick i hur det kan vara att ha ett arbete, sen tycker man väl om olika saker, allihop.
 
Vi åkte ut till flyget så vi hann se stjärtfenan på planet då dom landade, sen väntade vi, och väntade och väntade, jag hann säga till Åke att hon kommer säkert av planet sist, eftersom vi betsllt en ledsagare (bara för att hon skulle få se hr allt gick till och för att Arlanda är lite störe än Alvik), och mycket riktigt, hon kom av sist, vi såg henne, gjorde oss förberedda på att ta emot henne…men sen var hon bara borta. Vi väntade i en kvart, Åke fick till slut gå och efterlysa henne inne där man checkar in, där fick han veta att dom med ledsagare alltid lämnas där man tullar in. Fint att vi fått veta det då…eller inte.
 
Sen ville hon ha min legitimation, men hag hade den i bilen, så Åke fick ta fram sitt körkort, fel nummer två, han hade inte sitt namn på papperet och skulle egentligen inte alls få ta emot Nicco, och fel nummer tre, dom hade inget papper att visa upp, även fast det var så viktigt att jag skulle skriva ut tre stycken kopior och skriva under dom. På Arlanda fick Theresé lite tjafs, för där skulle dom helt plötsligt ha fyra kopior, sen skulle hon skriva under att hon var Nicco mamma, även fast hon påtalade att hon var hennes syster, och det var väl helt galet. där ser man hur olika dom kan göra, ingen regelbok dom går efter, precis.
 
Nu gjorde det ju ingenting, Nicco kunde väl ändå intyga att vi var hennes föräldrar, men rutinerna kanske ska ses över, kan ju bli mer problem om barnet i fråga är några år yngre än vad Nicco är. Hon sa då att hon aldrig mer ska ha en ledsagare, hon fixar det där själv, nu när hon vet hur det funkar. Ja, det tror jag också.
 
Ska åka på jobbet om 45 minuter så det är väl bäst man får i sig lite frukost. Ni får ha en bra måndag!
Etiketter: , , , , , , ,

7 kommentarer

  1. Lisa Arvidsson

    Nähänä, så bra gick det alltså…
    Då får jag nog faktiskt be att du fyller i formuläret på den här adressen: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
    Så får jag ta och kolla upp hur det går med din telefoni!
    Du har kanske redan kontaktat oss igen och förhoppningsvis fått mer positiva besked, men nu börjar jag vilja veta hur det står till med det här även för min egen skull…
    Har du inte fått veta något mer än så hoppas jag att jag ska kunna se till att det blir ordnat smidigare nu också! : )

    /Lisa Arvidsson
    Telia Kundservice

  2. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Lisa Arvidsson (2011-05-16 16:25)
    Nu har jag anmält detta…igen. Det lustiga är att första och andra gången som jag kontaktade er, så skulle man uppge numret det gällde, när jag gjorde det så fick jag till svar att numret inte existrerade, konstigt, vi har haft detta nummer i 27 år. Idag säger den inspelade rösten samma sak till dom som ringer hit, från bredbandsbolaget, att numret inte är i bruk…jaja, se om du kan hitta felet den här gången, kan bli intressant att få höra vad det kan vara.

  3. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Jan A (2011-05-17 10:58)
    Jag förmodaratt det är Telia historian du syftar på, ja, den spänningen kan bli en riktig rysare :-) har inte hört av dom än, i alla fall. Dom kanske arbetar på det…eller?

  4. Lisa Arvidsson

    Hej igen!
    Och tack för samtalet : )
    Nu är anmälan gjord till de tekniker som ska kunna lösa detta.
    Anledningen till att du fick höra att numret inte fanns förut, är för övrigt säkerligen att ditt nummer var registrerat som ett bredbandsbolagsnummer fram till den 15. Men eftersom du flyttade också, kunde du ändå ha numret igång hos Telia innan dess… Lite komplicerat blir det : ) Inte många steg kvar nu i alla fall!
    Ett sms som besked om att det är klart, kommer inom några dagar – beroende på hur mycket teknikerna har att göra…
    Ha det fint så länge!

    /Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

  5. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Lisa Arvidsson (2011-05-18 16:44)
    Mm, men vi hade ju ingen telefon överhuvudtaget dom första veckorna, varken hos er eller hos bredbandsbolaget…men men, vi får väl se om det löser sig nu, hur allt gått till lär man väl ändå aldrig få grepp om :-) Tack för din hjälp i alla fall.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>