Färdighandlat på Klingel!

Hittade av en slump, en annons på FB om en insamling av skor som dom har på sliperiet nere på Strömpilen. Eftersom jag hade planer på att åka dit igår så letade jag raskt upp 3 par skor som jag efterskänkte till välgörande ändamål, kul att någon annan kan ha glädje av sånt som vi själv bara har liggandes:

10153806_489395917856393_8525894658915420769_n

Jag gjorde mer igår…jag hade nämligen beställt en topp från postorderföretaget Klingel, ingen billig topp heller, men jättefin, och jag tänkte att den där kommer jag att använda vid högtidligare tillfällen. Till saken hör, att jag aldrig skulle beställt den om det inte stått att den innehöll 8% elastan, det är som ett måste, tycker jag :)

Elastan som förövrigt är och jag citerar Wikipedia:  en polyuretan-fiber som är mycket elastisk. Den används till töjbara textilier. Elastan tål både kemikalier och transpiration bra, och används bland annat i tyg till underkläder, badkläder och strumpor. Slutcitat

Denna topp var absolut stum…ingen elastan där inte, jag stod och testade töjbarheten då jag hade den på mig, men den gav inte efter en millimeter…på bredden, men hör och häpna, på längden var den elastiskt som tusan…men VARFÖR???

Jag ringer upp Klingel och får prata med en Markus (tror jag bestämt att han hette), talar om vad jag hittat för fel och säger att dom måste ju ha lagt tyget åt fel håll, är det bara denna topp som jag har eller gäller det alla andra också, frågar jag, precis som om jag trodde att jag skulle få svar på det.

Markus visste ingenting…om någonting, jag sa att jag skickar tillbaka den här toppen, men jag vill INTE betala någon returfrakt då det faktiskt är ett uppenbart fel på plagget. Men se, det tror inte Markus.

Han säger att det kan ju finnas en orsak till varför man sätter elastan på längden…om man hänger den på en galge till exempel. HAHAHAAA… tillåt mig asgarva, det var det absolut dummaste jag hört, sa jag, precis som om toppen skulle dras ut 5 centimeter på längden eller vad? Dessutom är toppen redan lång så det räcker till, det är ingen jäkla magtröja jag beställt.

Ok, ponera att det varit det, en tröja som nått ner till naveln, jag har den på mig och står på affären där jag måste sträcka mig uppåt efter hyllan för att nå den där burken med majskorn, och då, mina vänner och Markus, hade det suttit fint med elastan på längden. För då hade jag ju kunnat dra ner tröjan till golvet, nypt fast den med tårna och kunnat plocka ner burken utan att flascha för mycket…eller hur?

Jag blev så tvärilsk på hans kundbemötande så jag sa i munnen på honom att jag betalar väl frakten men kommer aldrig mer att köpa nåt från dom, sen tänker jag inte heller tala väl om företaget (vilket jag nu inte gjort) och medan han fortsatte surra sa jag tack så mycket och knäppte av samtalet. Och därmed kommer jag nu sedan att mejla till dom och säga att jag vill bli avpolletterad från deras kundlista…färdighandlat på Klingel, med andra ord.

Så, nog om detta, nu är frukost avklarad, promenad med Winstone och kaffe är druckit, men det är väl snart dags att koka nytt, tror vi tar tre och fyra-tåren ute på altan. Önskar er alla en fin lördag!

 

 

Etiketter: , , , , , , , ,

21 kommentarer

  1. Marja Granqvist

    Jag har inte Facebook, så jag undrar var på Strömpilen man kan lämna in skorna? Jag har några par bra skor som jag liks inte använder.
    Tyger med elastan har ju töjbarheten för passformens skull… och då är det väl självklart att de ska töja sig på bredden. Skrattade gott åt din beskrivning om att nypa fast tröjan under tårna. :) :)
    Tycker det var väldigt dåligt bemötande du fick. Vad hände med ‘kunden har alltid rätt’ mentaliteten? Är du missnöjd är det självklart att du ska få skicka tillbaka varan. Finns det ingen returlapp som du kan använda?
    Ha en bra helg! Kram

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jo jag frågade Markus, vad jag skulle använda för returkod, jag hade nämligen bara 3 alternativ, och inget av dom stämde ju in…Markus visste inte :) Det är inne på sliperiet, där du har Hemtex, Kicks och dom där, längst ner, snett mitt emot Hemtex, där står det en stor genomskinlig fyrkantig sak där man släpper ner skorna. Ha det gott, du med //Kram

  2. Tina

    Hej! Tack för varning, då ska inte jag handla på Klingel!! :-(

    Elastan i tex badkläder, då smiter det åt, men är samtidigt töjbart…Ser framför mig en baddräkt som är töjbar på längden, men stel som en pinne på bredden!

    Vilket konstigt plagg de hade till salu! Skumma krämare… och som dessutom inte har någon kunskap lr vetskap om produkterna de kränger! Dåligt!

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Japp, baddräkter för extra lååånga människor, fast då får det inte pösa ut på sidorna :) jag har skickat meddelande till dom nu, att jag inte är intresserad av deras saker längre samt en länk till bloggen, jojo :D

    • Gerthie Andersson

      Tråkigt att man är missnöjd med Klingel. Jag handlar jättemycket där både kläder alla typer och till hemmet o hälsa o skönhet. Har aldrig haft problem med något. Har alltid fått svar på mina frågor så det är ju tråkigt att någon är så missnöjd.
      Nöjd kund!

      • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

        Ja men så är det väl med allt, svårt att hålla alla nöjd och glad. Jag vet fler som är missnöjda med Klingel, precis som jag :D och förmodligen finns det flera som du, som är nöjd. Hoppas du läste mitt inlägg så att du kanske förstår av vilken anledning jag blev irriterad, dessutom har jag fått bra respons på det inlägget av fler missnöjda kunder, och jag är alltid glad då mina inlägg gör att andra hör av sig, precis som du nu gjorde. Ha det gott, Gerthie!

  3. Helena Nilsson Springare

    Haha… men så korkat! Den där Markus borde nog jobba med nåt annat än kläder om han inte fattar hur elastan är tänkt att fungera haha… :-D

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Exakt…jag visste inte om jag skulle skratta eller grina :D , Men dom har fått igen den och kan slita den med hälsan, jag ska aldrig handla nåt mer av dom. Har inte heller fått svar på mitt meddelande jag skickade till dom, för snart 2 veckor sedan, hela bunten kanske blev svarslösa :)

  4. Pingback: Lite trög måste dom vara | Maria Lundmark Hällsten, Umeå

  5. Pingback: Vanessa Smith

  6. JanK.

    Hej Maria, du är inte ensam om som råkade ha problem med Klingels kundtjänst.
    Jag har bestämt pyjamas i två pack från deras hemsida.Det kom order bekräfttelse på två pyjamas, men i leveransen fanns det bara en. Jag ringde deras kundtjänst och det började otrevligheter. I stället att skicka en till pyjamas, förklarade de att det är feltryck på deras hemsida och att det var bara en pyjamas. Efter många turer med med kundtjänsten begärde jag borttagning av mina uppgifter ur deras kundregister.
    Själva pyjamasen var inte av det bästa kvalitet och kostade 329,- kr. Nu har jag köpt en pyjamas på Lidl av mycke bätre kvalitet för 99,90.Kr. För mig är det också slut handlat på Klingel. För har man otur med leveransen kommer man ingenstans med deras otrevliga och högst oprofesionella kundtjänst. Synd att jag inte läste din blogg innan jag handlade på Klingel.

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Hej JanK! Jag fick ju en ursäkt och plåster på såren, efter att jag lagt ut det i bloggen…konstigt :D Och jag fick ringa dit en gång till för att avsäga mig katalogen, jag ville inte ha mer saker från dom, tyvärr, och som du skriver, många saker är dyra som sjutton och man kan undra om det är värt det. Sen vore det ju mer proffsigt av dom, om dom erkände sina fel, istället för att komma med undanflykter. Kul i alla fall att du hittade min blogg :D

  7. Gunn

    Klingel ja…. Jag känner mig diskriminerad av Klingel. Jag var sur för att man har 5 veckors lev. tid på sommarkläder och då är jag inte längre i Sverige på 1 månad. Sommarkläder skall väl finnas i lager. Du skulle jag beställa per telefon eller nätet för att få ett svar OM varan fanns på lager men lite äldre är ju rädda för data fick jag då höra. Jag tog det som djupaste förolämpning eftersom jag jobbar med data 10 tim / dag och med all säkerhet med fler program än denna säljare. är förbannad fortfarfande efter 2 dagar.

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Ja där ser man…dom kanske borde tänka på att vara mer serviceinriktade. Kunden är ju trots allt den som gör att dom får finnas kvar. Att vi alltid har rätt…nja, men då ska dom ändå kunna förhandla och komma med en lösning på ett uppenbart problem. Jag har inte deras katalog längre, jag har heller inte beställt något från dom, sedan mitt inlägg. Ha det gott, Gunn!

  8. Filippa

    Idag fick jag en återbetalning från klingel, efter 5 dagar som jag gjorde beställningen att en av plaggen jag beställde var slut ” EFTER 5 DAGAR ” otroligt……nu står man här utan present och den roliga är att man ändå ska betala frakten fast det är de på klingel har gjort fel och inte uppdaterar sina datorer oftare. NOLL service. Idag har de förlorat en kund till.

  9. Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

    Dom är dålig på att visa service anda, och även om vi, ibland gör eller tänker fel, så borde dom vara mer öppna och hjälpsamma, så fick dom ju behålla sina kunder, och man kunde även få skriva något gott om dom. Jag är inte kund där längre, har inte heller katalog eller annat från dom, det sa jag ifrån mig. Ha det gott, Filippa!

  10. Maria

    Har inte handlat där på många år pga dåligt bemötande. Finns så många andra företag i världen att handla ifrån ????

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Jag håller med, och jag har inte backat, tar inte emot katalogen längre eller tittar in på deras sida. Klart man väljer att beställa från företag som är lätt att ha att göra med. Tack för din kommentar!

  11. Erik Bremer

    Kära handla-hos-Klingel-kollegor. Jag har sporadiskt handlat från Klingel i några år. Det har gått si-så-där ibland. Oftast har det fungerat som jag förväntat mig, man måste bara vara medveten om att det är ett postorderföretag – med de svagheter såna har (dom har fördelar också). Deras service tycker jag är precis vad jag väntar. Jag köpte t ex ett armbandsur. Det var något fel på det så jag reklamerade. Inom en vecka kom det ett nytt felfritt. Jag använde det tills batteriet tog slut, men tyvärr fanns det ingen upplysning om hur jag satte in ett nytt.Jag kan inte heller se hur man skall öppna boetten. Detta var ett minus förstås. Annars ger Klingel ett gott intryck. Gnäll inte i onödan är mitt råd.

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Käre Erik! Hoppas du läste inlägget och även dom kommentarer som skrivits. Av vilken anledning ska man inte få framföra klagomål? Jag lämnar det fritt fram att lägga ut även din kommentar som ju är positiv, du kan även starta en egen blogg eller FB sida, med Klingel vänner och där ösa beröm över företaget. Nu var jag lite sarkastisk, jag vet :D Skämt å sidor, om inga klagomål framförs så lär dom heller aldrig åtgärdas, eller hur? Dom må ju få veta vilka fel och brister dom har och kanske skola in sin personal bättre för att få det perfekta kundbemötandet. Så klaga på, säger jag, till er som har blivit dåligt bemötta eller känner er lurade på andra sätt och vis, inte nödvändigtvis från just Klingel. Ha en fin fortsättning Erik! Och tack för din kommentar!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>