Mats Nilsson, L

Flygtankar

Under de år jag var veckopendlare var jag en också en flitig flygresenär. Och då ofta nog av ett visst rödnosat norskt flygbolag. Jag vägrar den dag som i dag är, att känna något slags flygskam över den saken.
 
Som det ser ut nu, kvittar det förstås om man känner någon skam eller inte. Några möligheter att resa som jag gjorde ges inte. Det är frågan om hur det blir med dessa ting framöver när väl den mer akuta coronakrisen är passerad.
 
Det verkar inte som om det riktigt har gått upp för alla hur berpende vi har blivit av att flyget fungerasr. Såg till exempel i dag när jag skulle hämta ettpakert att post inte längre kan skickas till en del länder då dessa frakter är beroende av passagerarflygen. Det är det nog inte många som har insett.
 
Den 21 april 1918 dog Manfred von Richthofen i och med att hans plan sköts ner av britterna under slutskedet av första världskriget. Få kunde nog föreställa sig den utveckling som flyget skulle genomgå under de följande 100 åren.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.