Marja

Den långa resan.

Måndag

Typisk måndag i dag. Vaknade med värk i mitt sämre knä. Jag hade antagligen legat med det i en ofördelaktig vinkel. Tog en värktablett och väntade tills den verkade. Var sen inte hågad att göra någonting i dag.

Jag var i alla fall tvungen att ringa till Telia och det gjorde mig inte gladare. Finns det något trögare än Telias kundtjänst? Föreningen har ett kollektivavtal med Telia om bredband till TV, dator och telefoni. Sen har vi haft en extratjänst som vi nu vill säga upp. Först ringde vår ekonom…tjänsten togs bort, men debiterades ändå på fakturan…sen ringde jag i februari och tyckte jag hade fixat problemet… och trots det blir vi återigen fakturerade för en tjänst som är borttagen. Robotar i farten, antar jag. När jag ringde i dag skulle personen jag talade med kontakta någon annan avdelning… och de var inte ’tillgängliga’ just då, så hon hade lämnat ett meddelande och skulle återkomma till mig så fort de där andra blev ’tillgängliga’ igen. Tror ni hon ringde upp mig? Nej, självklart inte. Det där lät nästan som en undanmanöver. Jag står på ruta ett igen och Telia är vid det här laget skyldig föreningen tusentals kronor. I morgon kommer jag att ringa igen och då kommer det bli synd om den som svarar. Jag kan vara ganska syrlig när jag är irriterad.

Sen har jag suttit och scrappat ett kort till Ronja som fyller hela 18 år. Fick nästan ångest innan det värkte fram, men fick till det till slut. Får visa det senare. Ska swisha över lite pengar också.

Fick ett sms om att träffa några gamla arbetskompisar i morgon. Så trevligt. Det var länge sedan sist.

Ha en lugn tisdagsnatt <3

 

4 kommentarer

  1. Isak

    Hej Marja!

    Det här låter inget vidare, om vi strulat till det ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Nu sitter jag förvisso mestadels på Facebook men du är varmt varmt välkommen att kontakta mig och mitt gäng där, annars står den vanliga kundtjänsten som bekant att finna på nummer 020 90 200!

    Med vänliga hälsningar,
    Isak, Telias Kundservice

    • Marja Granqvist (inläggsförfattare)

      Tack Isak! Läs dagens inlägg, för mer förvirrat kan det inte bli. Det vanliga kundtjänstnumret hänvisade mig till numret för fastighetsingången eftersom jag ringer för bostadsrättsföreningen. Kvinnan jag pratade med i februari, förstod vad det handlade om och skulle se till att vi inte skulle debiteras för den extra tjänsten mera, samt att vi skulle krediteras för kvartal 1. Nu har fakturan för kvartal 2 kommit och ingenting har hänt. Jag är inte dum, jag har sysslat med fakturering och avtal, jag kan terminologin och har en pedagogisk bakgrund så jag kan förklara. Problemet är att de som jobbar på kundtjänst är så specialiserade och att det inte finns bra kontakt mellan olika avdelningar. Sen verkar det finnas en viss hierarki som gör det svårt med kommunikationen. Jag snurrar runt, runt och hänvisas vidare hela tiden. Problemet är helt enkelt att faktureringen inte har fått signaler om förändringen och ingen vill ta ansvar för att ge dem det.

  2. Ditte

    Vad trist med Telia som inte kan vara tillmötesgående. Förstår verkligen din reaktion. Hade reagerat likadant själv. Hoppas det nu ordnar sig
    Oh, Ronja är redan 18 år! Så fort tiden gått! Och jag är säker på att du fått till et jättefint födelsedagskort.
    Hoppas det blev en trevlig arbetskompisträff.
    Kram!

    • Marja Granqvist (inläggsförfattare)

      Telia kommer nog att bli en följetong här, för det blir mer och mer förvirrat. 🙁 Du får läsa dagens inlägg.
      Kram!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.