Petter Nilsson(SD)

Välkommen till SD!

Valen närmar sig!
Vill du göra skillnad och arbeta för att förbättra samhället?
Välkommen till gemenskapen!

 

Etiketter: ,

5 kommentarer

    • Brorson

      Dahlberg säger någonting mycket viktigt om kulturkrockar. Och beträffande Afghanistan, så är det förmodligen landet med den strängaste moralen i världen. De flesta ogifta män har inte sett ett kvinnobröst sedan de var dibarn. Och de gifter sig sent, eftersom de först måste tjäna ihop en rejäl summa pengar till brudköpet. Sex före äktenskapet är strängt förbjudet för BÅDA könen (till skillnad mot andra muslimska länder). När dessa män så kommer till Sverige utsätts de för rena nakenchocken, tror att i Sverige är allt tillåtet, fattar inte att det finns gränser även här. Någon skrev beträffande den svenska kravlösheten om ”de låga förväntningarnas rasism”.

  1. Brorson

    Nu har det återigen gått flera dagar utan att Seye Larsen har publicerat ett kritiskt inlägg från mig, trots att det innehåller massor med nyttig information för ett parti som verkligen vill rädda miljön och spara energi:

    > Förstår inte alls den barnsliga förtjusningen över en teknik, som har funnits för järnvägsdrift i Sverigesedan 1912, när Dieselelktriska vagnaktiebolaget (DEVA), började tillverka dieseldrivna motorvagnar med elektrisk kraftöverföring. Tyvärr kom med tiden DEVA-vagnarna med tiden att utkonkurreras av dieseldrivna rälsbussar med kardandrift, vilka tillverkades bl.a. i Umeå,

    Den elektriska utrustningen i DEVA-vagnarna var nämligen stor och tung och inkräktade på passagerarutrymmet.1961 hade emellertid ASEA utvecklat en helt ny typ av elmotor, som efter utprovning under 1960-talet har använts i alla sedan dess tillverkade ellok, elmotorvagnar och spårvagnar.

    Att bilindustrin sexito år senare har upptäckt att denna teknik även kan användas för landsvägsdrift och presenterar detta som en revolutionerande nyhet som ska rätta klimatet. är enbart larvigt. Att miljöpartister uppträder som reklamagenter för bilindustrin och bilismen är beklämmande. Elbilar behöver också asfaltvägar att köra på samt asfalterade eller hårdgjorda parkeringsplatser.

    Med det regnvatten, som faller på hustaken, via stuprören leds direkt till dagvattenledningarna och direkt ut i floderna, magasineras inte tillräckligt mycket regnvatten i jorden för att förhindra översvämningar, vilket bortförklaras med klimatförändringarna. Beklämmande att även MP har gått på bluffen att Volkswagen, Northvolt och andra profitörer inom vägtrafiksektorn skulle rädda jorden från att gå under.

    Kan också tillägga att batterilok har funnits i Sverige sedan 1926. Den senast tillverkade modellen (1947) hade samma prestanda (hastighet och tågvikter) som de samtidigt tillverkade ångloken, som användes på bl.a. Inlandsbanan. Med de räckvidder som de senaste elbilarna med enbart batteridrift, sägs ha, skulle en elmotorvagn klara hela sträckan Gällivare – Östersund på en laddning.
    Men varför batteridrift, när man i stället kan välja biobränslen och elektrisk kraftöverföring?

    Järnvägen är mer energisnål än landsvägen och kontaktledningsdrift är mer energisnål än batteridrift, som dras med stora omvandlingsförluster vid laddning och urladdning av batterierna.MP har gått från att i början vara ett parti som förespråkade energibesparing och besparing av ändliga naturresurser ha blivit ett parti som stödjer ett skrämmande slöseri med både energi och ändliga och sällsynta naturresurser.

    Ofattbart att i kan stödja etableringen av batterifabriken i Skellefteå. Klimathysterin rättfärdigar tydligen allting, vad gäller skövling av miljö och natur. <

  2. Brorson

    Jag skrev ovanstående kommentar om MP:s drängtjänster åt bilindustrin i anslutning till Larsens inlägg om att det behövs fler laddstolpar i Umeå och Västerbotten. Det påstår han. Vem ska betala det kalaset, om inte biltillverkarna och /eller elleverantörerna? Jag ställde frågan på Ågrens (M) blogg om hyresvärdarna bekostade bensinpumpar i gathörnen, och tog ut kostnaden på hyrorna även för icke-bilägare under 1920-talet, när Sverige ställde om till bensindrift.

    Och om man subventionerade överklassens köp av bensinbilar genom en straffskatt på hästskjutsar enligt bonus- malus-systemet. För även då gällde det ju att förbättra luftkvaliteten genom att minska utsläppen från hästar och oxar. Som ju inte vara luktar illa, utan dessutom innehåller växthusgaser, som driver på den globala uppvärmningen – mer än vad koldioxiden gör. Vad det nu egentligen handlar om är införandet av ett nytt ekonomiskt system (socialism) i storkapitalets tjänst.

    Det borde väl åtminstone Vänsterpartiet reagera mot, men tvärtom försöker V locka väljare genom att tävla med MP i knäfall för de storkapitalister (inklusive det kinesiska kommunistpartiet), som styr världen idag. Men måste vi inte offra natur, miljö och människors välfärd och hälsa för att rädda klotet från undergång redan om tio år? Det låter ju vettigt om det verkligen är så illa. Det borde väl vi äldre veta i så fall, för vi har ju facit över det förgångna, har sett undergångsprofetiorna komma och gå, utan att slå in.

    Jag är gammal nog för att nästan kunnat vara farfar till unge herr Larsen. Jag minns hur det var när Miljöpartiet bildades och vad partiet stod för då. Inget annat parti har svikit sina ursprungliga ideal lika mycket som MP. När MP bildades, vilket skedde nästan samtidigt som Larsen föddes, hade jag varit engagerad för natur och miljö i över tjugo år. Jag minns ”Sörmlands åkrar har ingen rösträtt – men det har du” (MP:s första valafisch).

    Och hur MP därefter skrämde upp väljarna med nya skräckscenarior. Först var det sälarna som dog, och sedan skogen. Jag minns hur MP svarade på Naturskyddsföreningens krav att MP skulle verka för höjd bensinskatt. Hur en medlem, som varit på MP:s första partikongress, drog fingret över halsen och sa ”Politiskt självmord”. Jag minns hur bilbranschen hånade MP-ledamöterna under partiets första riksdagsår att köra omkring i ”gamla rosthögar” och hur ledamöterna åkte och köpte nya fabriksnya bilar.

    Allt för att slippa kritik. I sitt senaste blogginlägg klagar Seye Larsson på att svenska folket saknar krismedvetande, när det i själva verket är MP-politikerna själva som saknar krismedvetande. Han skriver att MP varken får framstå som alarmistiskt eller apokalyptiskt, utan i stället ska framstå som visionärt. Han lovar att ”den gröna omställningen” ska skapa tiotusentals nya jobb, utan att nämna ett ord om hur mycket natur som för den skull kommer att skövlas, hur många naturresurser som kommer att förbrukas, o.s.v.

    Detta är egentligen gammaldags norrländsk sosse-politik. Att tillväxt förutsätter att natur förbrukas i stället för att brukas. Tillfälliga jobb, som kanske varar några år.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.