Petter Nilsson(SD)

M jagar bilister i Stockholm!

MP har fått igenom att dieselbilar äldre än 2015 inte får köra i miljözon i centrala Stockholm. Citatet ”målsättningen är att få bort alla förbränningsmotorer senast 2030 från innerstaden”.

M, som tidigare sagt att det är orimligt att förbjuda bilmodeller som bara är några år gamla, väljer nu att biträda miljöpartiets förslag.

Även C och KD backar upp detta, märkligt nog.

Etiketter: , , , , , , , , , ,

5 kommentarer

  1. Marko

    MP i Stockholm är en parodi på sig själva.

    ”Nja vem har sagt att alla motorfordon försvinner. Och visst det finns välutvecklade cykelleveranser idag på unisexcyklar.”

    https://twitter.com/DanielHellden/status/1542477264750772230?t=6ls2VJN0wHvM4vF1cbMU8g&s=19

    Detta är partiet vars politik S fortsätter driva och vill samarbeta med efter nästa val.
    Det ser ut som att resten av landet inte är lika Verklighetsfrånvänt som S dock och förhoppningsvis begraver MP nästa val.

  2. brorson

    Moderaterna irriterar med sitt röstfiske, när de lovar allt åt alla och mer av allting, Det är ju omöjligt att inte stöta bort någon väljargrupp. Och som ett i grunden kapitalism-vänligt parti, har M inget annat val än att hänga på MP:s fjäsk för bilindstrin, som behöver en ökad utskrotning av äldre, men välfungerande bensin- och dieselbilar, för att öka försäljningen av nya elbilar. Volkswagen förstörde sitt varumärke med falska utsläppsvärden för bolagets dieselbilar.

    Eftersom man fann det lönlöst att försöka reparera varumärket med en ny generation dieselbilar, tog man hjälp av Europas gröna partier för att tvinga Europas och världens alla bilister att gå över till eldrift. Hur många mutkolvar finns egentligen inom den gröna rörelsen? Borta med vinden är ”de grönas” kritik mot massbilismen, trots att denna kritik är lika befogad idag som för fyrtio år sedan, när Miljöpartiet grundades, speciellt beträffande de stora städerna. Det finns helt enkelt ingen plats för alla bilar. Den s.k trafikinfarkten beräknas växa med kvadraten på storstädernas folkmängds-ökning.

    Att trafikinfarkten skulle kunna lösas med ”helektriska” bilar är rent nonsens, som MP nu har lyckats lura i M och andra borgerliga partier. Miljö-därarkna har också lyckats lura i S att kollekltivtrafikens attraktivitet ökar med busar som drivs med ren skit (rötslam) eller med snabbladdade batterier (Umeå). Detta trots att kontaktledningsdrift (trådbussar) är bättre ur alla synpunkter, om man vill ha eldrift, Energibesparingen med kontakledningsdrift i städer av Umeås storlek skulle utan tvekan betala anäggningskostnaderna för kontaktledningarna.

    De stör inte heller stadsbilden, eftersom kontatkledningar vid de farter som är tillåtna i stadstrafik är av enklare beskaffenhet. Det är enorma strömstyrkor, som ska laddas ner samtidigt, med alla dessa snabbladdningar, jämfört med kontinuerlig strömtillförsel under hela körtiden. Varför inte avelektrifiera våra järnvägar om batteridrift är så bra. Rälsfordon (järnhjlk mot järnräls) förförbrukar mycket mindre energi än vägfordon (gummihjul mot asfalt). varför det skulle bli mycket långa körsträckor (ungefär Umeå – Stockholm) per laddning,

    Och nu har MP-Stockholm också kommit på en lösning för varutransporter: KÖNSNEUTRALA CYKLAR. Det här måste Moderaterna också stödja i sin iver att framstå som det gröna högerpartiet. FÖRBJUD HERRCYKLAR I STÄLLET FÖR DIESELBILAR.

  3. brorson

    Medan Europas gröna partier är i full färd med att förstöra den europeiska civilisationen genom att rasera all eftertanke och måttlighet, vill jag framhålla Marocko. Kina och Indien som föredömen i klimatpolitiken. . Marocko satsar på det som landet har NATURLIGA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR, nämligen solkraft..Kina har beslutat att landet ska bli KOLDIOXIDNEUTRALT ÅR 2060l Detta innebär att kolsioxidhalten i atmosfären ska fortsätta att öka fram till det året, men sedan stanna på den nivå, d.v.s att då ska ÅTERUPPPTAGET AV KOLDIOXID VARA LIKA STORT SOM UTSLÄPPEN. Lamdet hoppas att under den tiden ha utvecklat nya metoder för återupptag, som kompletterar växternas återupptag genom fotosyntes.

    Och Indien har just nu tagit ett första avgörande beslut för att jorden ska vara beboelig för människor och djur även i framtiden, när man har förbjudit nitton olika plastprodukter. Det är en skrämmande läsning hur de enorma plastsopbergen i Indien hotar själva livet för landets 1,4 miljarder invånare och hur landets heliga kor blir sjuka av alla platsfibrer, som då får i sig med gräsfödan. Det är dessa plastfibrer och inte koldioxiden som är det verkliga hotet mot livet på jorden. Plast sänderdelas nämligen inte på ett naturlit sätt i molekyler och atomer, utan finfördelas och blir till en enda gegga, som fyller kornas magar. Och nu även har konstaterats i människors lungor.

    Den svenska platspåseskatten är en löjlig symbolisk åtgärd, som slår lika hårt mot de platsliknande alternativen till den farliga plasten som mot denna. Klimathyarin har blivit ett hot mot klimatet,. miljön och naturen, eftersom den drar uppmärksamheten från de verkliga miljöhoten och utmålar koldioxiden., som är en förutsättning för livet på jorden, för växterna. Det finns antagligen inte bara en nedre gräns utan även en övre gräns för hur hög halt koldioxidhalt som är bra. Det är säkerligen med kokldioxiden som med allting annat: att lagom är bäst.

  4. brorson

    Jag har skickat kommentarer om plastpåseskatten och bensin & dieselpriserna till Ågrens blogg, inläågget om reduktionsplikten den 27 juni, men han har tydligen semester. Inga kommentarer, inte från någon har han publicerat hittills. Jag skrev bl.a. att handeln har chockhöjt priset på papperskassar, nu när alternativet, plastkassar är så dyra .De flesta politiker verkar tro att klimatet är den viktigaste valfrågan för väljarna, men jag ser en växande ilska hos väljarna mot alla idiotiska påbud och fördyringar, Nu vill alltså M i Stockholm lura bilköpare att välja nya elbilar, genom att göra det lättare att parkera i staden. Jag kräver_

    1. Inrätta en särskild åklagarmyndighet på både nationell nivå och EU-nivå för att utreda misstänkta fall av korruption,
    2-. Avskaffa plastpåseskatten och förbjud i stället farliga plaster i engångsartiklar. Gör som Indien!
    3. Avskaffa alla privilegier för elbilsägare, såsom gratis parkering, m.m.
    4. Avskaffa subventionen på 70.000 kr vid köp av nya elbilar.
    5. Använd i stället dessa pengar till att höja skrotpremien för äldre bilar, som verkligen har oacceptabelt höga eller farliga utsläpp.
    6. Sänk reduktionsplikten (inblanding av biodrivmedel i bensin och diesel) till samma nivå som andra EU-länder. Helst ännu lägre.
    7. Stoppa det idiotiska förslaget om försäljningsförbud för förbränningsmotordrivana personbilar.
    8. Plantera träd,. många träd, överallt där det finns plats för träd och där träd kan växa, såsom störa parkeringsplatser.
    9. Förbjud fortsatt utbyggnad av vindkraften, såväl på land som till havs.
    10. Satsa rejält med pengar på forskning för utveckling av nya metoder för omvandling av koldioxid till nya motorbränslen samt nya råvaror till industrin, vilka kan ersätta i första hand plasten, men ävenk trä och betong.
    11. Riv upp planerna på att bara ”förybart” eller bara ”fossilfritt” ska tillåtas och följ i stället Kinas exempel om ”kodioxidneutralt” från 2060.

  5. Kenth

    Sverige är både dyrt och snurrigt land leva i.
    Tacka regeringen för detta.
    Europas andra länder skrattar bara åt det vansinne
    S håller på med.
    Vi behöver inte den reduktionsplikt som införts i landet
    för att fylla statskassan(överbeskattning av dieselbilar med)
    Det räcker med den mängd som spikats i EU inte en egen
    påhittad hög gräns för att verka Bror Duktig!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.