En ringa fråga?

 

– Det är en bra chef, bara han inte behöver ha med folk att göra. Det har hänt att vi sagt så på jobbet, mer eller mindre skämtsamt.. Tyvärr måste jag nu konstatera att det går att tillämpa på kundservicen hos nationalklenoden Telia. Jag fick en påminnelse på svindlande 65 kronor till min mors dödsbo igår. Eftersom jag bor 25 mil bort hade väl orginalfakturan slarvats bort. Själva påminnelsen var helt ok., typ ”om ni betalat de senaste dagarna kan ni bortse från denna påminnelse…”Men jag ville kolla att hennes abonnemang stängts av som jag begärde i bärjan av juni.Så jag ringde kundtjänst. Och fick efter ett stort antal knapptryckningar prata med en människa. Och fick veta att det var ok, att hon skulle slanta upp de 65 kronorna. Men sen kom det väldigt bryskt. ”Och så ska Telia ha en kopia på bouppteckningen!!!”
-VAD!! VARFÖR I HIMLENS NAMN DÅ, utbrast ja chockat.
”För att se om det finns mer att hämta där”
Hon var alltså fullständigt övertygad om att min 87-åriga och dessutom avlidna mor var historiens värsta teöeräkningsbedragara.
Lite tappade hon styrfarten då hon såg att vi faktiskt skulle ha igen ett antal hundra på henner abonnemang.
Nånstans där slängde jag dock ohyfsat på luren. Kanske är jag överkänslig, men jag blev faktiskt kränkt över den totala bristen på hyfs.
Och i samma veva donerar jag de pengar som skulle betalats tillbaka till utbildning i kundrelationer…

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.