Reklamen och vårt förhållande till den
"Du som är duktig på att skriva, skriv till TV4 om reklamen som ständigt avbryter" morrade en vän i helgen.
Och den är ju ett av de populärasre objekten då vi klagar på kommersiell tv. Och verkar bli frekventare och högljuddare ju intressantare program.
Men för den som inte vet kan jag berätta att det var närmast omöjligt att se en film i New York. I alla fall på 80-talet som jag minns. 30 minuter film innebar minst 20 minuter reklam. Fruktansvärt!
Då var det lite annorlunda då bioreklam var den enda tillgängliga. Ja, det var nästan lite festligt! Men visst finns det roligare och oroligare fortfarande. ICA Stig har väl lyckats bäst. Bra snuttar som ofta byts ut. Medan däremot ett byggmaterialföretag ståtar med en bräkande rambokopia med ett budskap som ingen förstår.
Och bolaget som ständigt är priceless kan också vara påfrestande.
Senaste kommentarerna