Vilket skämt!!!

För andra gången på 2 veckor får jag mystiska mail som försöker lura en att uppge  koder och sådant som gör att man luras på pengar. Idag utger någon sig för att vara Telia och förra gången var det Swedbank. Om det inte vore ett så allvarligt brott att försöka lura oskyldiga människor så skulle jag skratta mig fördärvad. Läs svenskan och formuleringarna!!

Hej,

Detta mail har skickats för att informera er om att vi inte kan behandla din inbetalning faktura nyligen.

Detta kan vara en av al eller något av följande skäl:

1. En nyligen genomförd ändring av din personliga information. (Till exempel: faktureringsadress, telefon)

2. Skickar in rätt information under processen med att betala räkningar.

3. En oförmåga att korrekt kontrollera ditt alternativ val av betalningssätt på grund av ett internt fel i vår.

På grund av detta, att se till att din tjänst s n inte avbryts, inbjuder vi dig att bekräfta och Uppdatera din faktureringsinformation idag:

>>>Klicka här<<<

Tack för ditt förtroende,
Din kund tjänsten Telia

© 2011 TELIA. Alla rättigheter reserverade.

 

Etiketter: , , ,

4 kommentarer

  1. Ingemar Wahlström

    Ja, din kundtjänsten på Telia är en klippa att luta sig mot. Har sett helt vansinniga, kolla gärna på den roliga Avigsidan, där finns mycket kul. Solsöndag på dig Gunnel!!!!

  2. Gunnel Forsberg

    Svar till Ingemar Wahlström (2011-06-12 08:17)
    Måste kolla den sidan någon regnig dag (som verkar komma snart) Den här söndagen är inte lika solig som lördagen men jag har sol i hjärta och sol i sinne ändå:) Kram på dej!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.