VK visa er representation och er sponsring….

VK visa er representation och er sponsring. Idag har VK visat att alkohol är sällsynt i Ö-vik och Skellefteå och det beror på olika policys. Den vi har följs. Vi kör inte heller kommunens representation dolt via bolag.

Däremot vet jag att Ö-vik har alkoholfritt och om du sitter i deras
köpta sponsorloge i Swedbank arena får du inte ens köpa öl eller vin  själv och dricka till maten i logen. Jag var där vid ett tillfälle och de  som fick uppleva detta tror jag inte går dit igen

I samband med Umegalan tog jag upp detta med vin som serverades där och företagen jublade. VAd jag sa finna också i en tidgare blogg. Det kom fram en person och berättade hur det gick till när VK,s annonsförsäljare drog ihop sina kunder utanför Umeå och det var riktiga kalas. Jag har dock lovat personen i fråga att inte tala om personens namn

Jag har än en gång inget emot representation och efter dagens artikel om jämförelsen med Lycksele
Skellefteå och Örnsköldsvik så kan jag konstatera att det går betydligt bättre för Umeå.

Åter till vad jag skriver i rubriken, redovisa er representation på samma sätt som ni gjorde med Umeå kommun och eftersom det var en stor sammanblandning bland annat mellan Björklöven och isebreakers så borde den som granskar offentlig sektor också kunna redovisa sin representation och sin sponsring.

Jag tycker det skulle vara intressant att se om de gör samma bedömning som kommunen vilka idrotter som tidningen tycker har ett stort marknadsvärde för tidningen

Det finns ju inget offentlighetskrav för tidningen men det finns ingen granskning alls av media och de som granskar borde inte minst av etiska skäl redovisa hur man representerar, inklusive alkohol och hur idrottssponsringen ser ut men däremot kräver jag inte att ni redovisar namnen och inte ens namnet på krogen ni besökt

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.