Hur kan man i Ultra kollektivtrafiken stjäla de pengar som finns kvar på busskortet när priserna höjdes

Vad håller Ultra på med egentligen. Både jag och min fru hade köpt ett flertal resor var som lagts in på busskortet. Vi har nog haft 10 resor kvar var på detta men helt plötsligt är de inte giltiga att åka på. Resorna är betalda i förväg och ingen information om att de inte skulle gälla det antal som jag och frun betalt för. Det är ju en förskottsbetalning som vi gjort och det är säkert många andra kunder gjort och helt plötsligt stjäl man de pengar som finns betalt för bussresan.Ingen information vid köper av resor får man om att man kan ta av folk en del av pengarna man betalt för resor. Visst förstår jag att man måste höja taxorna på grund av läget men att man tar pengarna är ett fel. När jag ladde in flera resor på kortet var under ishockeysäsongen. Jag tycker det är ett systemfel som finns. Det antal resor man har kvar enligt de gamla priserna går hur enkelt som helst att räkna om enligt de nya priserna. Har man så dåliga ekonomer då är det åt skogen. Man stjäl inte andras pengar. Nu vet jag inte om jag ska skylla detta på koncernledningen och dess VD Fredrik Lundberg eller om det är Länstrafiken som gör fel. Det här kan ni rätta om ni är kloka för jag vet att där jag fyllde på frugans busskort stod det att de var görbrukade

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.