Dags att kollektivtrafiken i Umeå betalar till baka de resor man stulit från resenärerna

Nu är det hög tid att Ultra betalar tillbaka de biljetter man stulit av sin resenärer. Det är många som varit i kontakt med mig om detta efter den blogg jag skrivit om detta. Många är de som tappat 10 resor och inte hunnit aktivera kortet för de har inte haft något behov att resa. Jag kan också konstatera att information till resenärerna varit mycket bristfällig eller inte ens funnits. Min fru tappade 10 resor på detta och hon är noga med att ta del. På Axtorpet där jag själv fyllde på resor åt henne fanns ingen information om att hon måste åka före en viss tid. Jag tycker det är en ren skandal och själv kommer jag att helt sluta åka kollektivt och när frugan ska någonstans kommer jag att köra dit henne med bil. Själv kommer jag då i stället att promenera. Jag tycker man ska betala tillbaka alla resor man stulit och här måste styrelsen i UKF köra över tjänstemännen och göra rätt. Jag fick många kommentarer men har slut att publicera detta.

Det har hänvisats till mig att man gör likadant på andra ställen men det stämmer inte och jag lägger här ut en kommentar där man också ska byta system men där stjäl man inte resor. I vintras råkade jag även ut för att en buss inte stannade utanför ishallen då jag skulle åka hem efter ett möte. Chauffören som bara blåste förbi är helt obegripligt. Gör om gör rätt och det har länge satsats mycket pengar på kollektivtrafiken men jag har aldrig i livet trott att man ska ta bort resor som är betalda

Samuel Sannsell
Även Länstrafiken i Västerbotten gör samma sak. De hänvisar till att det är i ett lett att förbereda inför det kommande nya biljettsystem Jag fick det följande i att svar ifrån Länstrafiken i Västerbotten
”Vi gjorde förändringen med ny giltighetstid på resorna den 1 mars. Detta gör vi som ett förberedande arbete inför ett kommande nytt biljettsystem.”
Konstigt att vare sig Länstrafiken Jämtland, Din tur, Skellefteåbuss, Luleå Lokaltrafik och Länstrafiken Norrbotten INTE behöver att behöver ändra giltighetstiderna trots att de tillsamman med Länstrafiken i Västerbotten ska ha ha samma biljettsystem.

2 kommentarer

  1. Margot

    Jag är så arg,
    jag anser att länstrafiken har stulit 5 resor av mig.
    Inte var det någon på, Länstrafiken som informerade mig om detta byte.
    Kan man inte göra någon form av folkomröstning här i Västerbotten, mot länstrafiken.

    En före detta bussåkare.

    • HOLMLUND LENNART (inläggsförfattare)

      Håller med dig detta är en ren stöld av en tjänst som vi betalat för. Jag skämms för de politiker som sitter i koncernbolagsstyrelsen och inte fattar vad de accepterat. Som politiker måste man styra och inte låta tjänstemännen styra. Dessutom har de som har biljetterna inte behov av att aktiva biljetten som vi som har biljetterna på ett ultra kort. Det är helt obegripligt hur vansinnigt man resonerat och köpt Fredrik Forsells argument. Det här förlåter jag dem aldrig men undrar hur de beter sig om en tjänst som de köpt skulle dras in utan att man fick tillbaka pengarna. Stöld är det och att stjäla är en brottslig handling

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.