Petter Nilsson(SD)

Sverige har nu världens dyraste diesel…

Man verkar som inte ha begripit att vidlyftiga och ambitiösa miljömål kommer med kostnader för vanligt folk. Mindre pengar att leva för. Mindre medel att spara för barn, för sin egna pension.
Mer påläggskostnader för lokal matproduktion etc.

Man undrar hur C, S, V och MP kan ha såpass många väljare – väldigt oförståeligt här uppe hos oss i norr.

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer

  1. Maria

    Förvånas över att norrlänningar röstar så rött…Det är våra åkerier och medborgare som drabbas av dagens förda drivmedelspolitik…De nu styrande, kväver den lilla människan med pålagor…

  2. Jonsson

    Rösterna beror delvis på att partierna S och Mp, lovar sånt de varken kan, vill eller tänker hålla. Deras representanter saknar kontakt med verkligheten.
    Stenevi (Mp) twittrar att hon nu ska bryta mineraler i Sverige (till sina elfordon) men hon har ingen plan för det. Hon vill inte dundra fram med inhemska gruvor, nämligen. Stenevi köper sig tid och röster. Jämför med Morgans biblioteksutspel. Reptrick, kallas det visst.

  3. Marko

    Inflation i verkligheten på förmiddagen 10%
    Elpriser aningens höga.
    Snart lär räntorna höjas.
    Och ett av världens högsta skattetryck på dom numera fåtal som bidrar i netto till den allt sämre välfärden.
    Fattigsverige med enorma klyftor och segregation rullar in.

    Och norra Sverige är väl det rödaste fästet i hela Sverige?

    Det obegripliga är att övriga partier tappar i opinionen när det bör vara dukat bord.
    Man kanske ska börja med att försöka sluta göra bort sig i pandemin?

  4. Kenth

    Sverige i ett nötskal….klaga går bra…men göra något åt det…
    näe då får det vara som det är.(och så vände sig medborgaren
    likt kronblom på sin soffa och somnade om)

  5. Lars

    Sveriges sju-klöver fortsätter med sin miljö-fascism eller miljö-nationalism eller vad det nu är. Koldioxiden sägs ju vara ett globalt problem, som kräver globala lösningar, men vad gör Sverige? Jo gör allt för att vi ska se ut att vara duktiga, men på vaddå? Cementen ska vi tydligen köpa av andra i framtiden, så att de vi köper den av får högre koldioxidutsläpp, och ännu högre blir utsläppen på grund av långa transporter. Och även andra som vi ska köpa av har säkert också problem med påverkan på känsliga naturmiljöer, så på vilket sätt tar vi då ansvar. Och elen, en kalabalik av historiska mått, med en vindkraft som inte genererar så mycket när det är kallt, elförbrukningen och priserna höga, men som sen orsakar extremt låga priser när det blåser och är gott om el. Och så dieseln, vi ser via lag om reduktionsplikt till att vi köper upp en massa s.k. fossilfri diesel så att den blir dyr både för oss och andra som vill köra på den, samtidigt som vi kan råka riktigt illa ut om några andra, större men delvis mera förståndiga länder som Tyskland och Frankrike bestämmer sig för liknande lagar men lägre inblandning. De skulle som större länder, med högre totalförbrukning med en mindre % inblandning fossilfritt, orsaka en kraftig prishöjning som de skulle ha råd med tack vare den lägre inblandningen, men våra priser skulle skena på grund av vår högre % inblandning, en sorts självmord för våra transporter. Och elbilarna går inte att lita på, vi vet ju inte om vi har ström till lågt pris när vi behöver resa. Och vilka drabbas hårdast? Kanske alla, men mest Norrlänningar i glesbygd, då de ju i genomsnitt är fattigare än de som bor i städerna, och samtidigt mest bilberoende, då rimliga kollektiva färdmedel ofta saknas!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.