Volvo och transportstödet
Transportstöd
Om hyttfabriken med montering ska kunna verka långt från marknaden så ska självklart produktionen vara mycket effektivare eftersom transportkostnaderna kostar mycket pengar när hytterna ska transporteras lång väg.
I processindustrin som även monteringen ingår i så tål inte företagen fördyrade kostnader på grund av transporterna och då ska transportstödet ta bort lägesnackdelarna.
Anders Sellström få tycka vad han vill och säga till mig vet hut men jag vet vad Volos hela koncernledning tycker i denna fråga och jag vet att de anser att transportstödet för fabriken i Umeå är den viktigaste åtgärden då allt ska transporteras härifrån, ja även insatsvarorna
Jag har inte varit glad över hur vårt parti hanterade frågan men vi lyckades övertyga om transportstödets betydelse och därför återinfördes detta.
Jag är glad att jag har fått direktinformation från Volvo på ett öppenhjärtligt sätt och att de är stola över världens renaste måleri men de har aktieägare som kräver största möjliga avkastning på insatta pengar och då är alla kostnader under luppen.
Jag vill att fabriken och monteringen ska vara kvar i Umeå även i framtiden och är glad över att man lyckades få den till Umeå för inte så länge sedan och då räknade man med transportstödet.
Låt oss enas om att Volvo är viktigt för Umeå och Sverige för alternativet är i annat land och jag tillhör dom som tycker att vi ska vara räda om stora multinationella företag som har produktion i Sverige
Senaste kommentarerna