Predikant Jan Nilsson bör tala sanning på sin blogg

I morse såg jag att predikant Jan Nilsson farit ut med en lögn om kilometerskatten för skogsindustrin. Senare idag svarade Helen Pettersson på detta i en blogg som du kan läsa

Jag har sagt det förut när moderaternma farit fram och gett mig kritik för att jag redovisat siffror hur det ser ut och då blir jag faktisk förvånad om en predikant som Jan Nillson kallar sig på sin blogg inte tar reda på vad fakta om vårt förslag till kilometerskatt och hur skogsindustrin ska hållas skadelös och att förslaget inte tar död på skogsindustrin.

Jan bör nog syna den information han fått från sitt parti om den nu kommer därifrån

När jag träffade skosgsindustrin under Almedalensveckan så berättade jag för dem att förslaget på  kilometerskatt inte skuille drabba skogsindustrin. Jag kan däremot berätta för Jan nilsson , alla andra moderater och inte minst alla centerpartister att skogsindustrin är mycket orolig för den svaleskatt som regeringen med Reinfeldt och Maud Olofsson gått med på och som fördyrar transporter för sjöfarten med 28 miljarder.

Det här kan alla läsa vad Kvarkenrådet agerat och hur  den svenska industrin visar på hur man kommit fram till summan som bekräftas av Sjöfarten

5 kommentarer

  1. Sixten Jonsson

    Hur kan ledande s politiker försvara en ökad skatt på transportsektorn motsvarande 4 miljarder då man tidigare kritiserat omfördelningen av transportstödet i länet som missgynnade de största bidragstagarna (volvo) med kaffepengar i jämförelse.Att man nu lägger ut dimridåer med undantag för skogsnäringen förefaller patetiskt.Alla med lite insikt vet ju att de flesta och mesta godset som transporteras finns lastbilar inblandade, antingen hela sträckan eller ibästa fall från båt, tåg eller flygterminalen till slutkunden.Islutändan drabbas vi konsumenter och sänkt konkurrenskraft för industrin

  2. Mille

    Och nedläggning av kärnkraft? Alla socialdemokratiska missgrepp för atyt behålla makten över sin egen rikedom, kommer att slakta skogsindustrin. Välkommen hit, till ett av världens största pappersbruk. Försök hitta en investering för framtiden. Det finns inte, bara planer på neddragning. Kör så länge det håller. Nej, Lennart , det är inte alliansen som hotar skogsindustrin. Det är en rödgrön flumpolitik. Den kommer att förpassas till sophögen, tillsammans med Winberg, Sahlin och alla andra
    fifflare.

  3. Lennart Holmlund

    Svar till Mille (2010-08-13 07:08)
    Det förslag som regeringen med Maud Olofsson och Reinfeldt i spetsen har gått med på som heter svavaelskatt och som kostar det svenska näringslivet 28 miljarder ger betydligt högre kostnader för skogsindustrin även om de skulle betala skatten, vilket inte är sant. Du är en av alla fegisar som inte ens törs tala om vad du heter men du kanske tillhör alliansens partihögkvarter eller stureplanscentern

  4. Lennart Holmlund

    Svar till Sixten Jonsson (2010-08-12 22:08)
    Det förslag som regeringen med Maud Olofsson och Reinfeldt i spetsen har gått med på som heter svavaelskatt och som kostar det svenska näringslivet 28 miljarder ger betydligt högre kostnader för skogsindustrin även om de skulle betala skatten, vilket inte är sant. Du är en av alla fegisar som inte ens törs tala om vad du heter men du kanske tillhör alliansens partihögkvarter eller stureplanscentern

  5. Lars Gidlöf

    Hej

    Jag har bett dig att svara på hur det kan bli 28 miljarder dyrare pga ändrade svavelhalt i bunkern till fartygen, men inte fått svar en endaste gång.

    Jag uppträder med mitt riktiga namn men då verkar man inte få svar.

    Prisskillnaden idag är 140:-/ton och jag tror inte det används 200 miljoner ton bunder i Östersjön.

    Så,varifrån kommer dessa siffror ifrån? Sen gäller ju denna regel hela SECA området, dvs ALLA fartyg måste segla med samma bunker inom detta område,hur kan de då fördyra?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.