Har regeringen fullföljt huvudavtalet med med kommunerna om Botniabanan hade inte en urspårning ställt till problem

 

I går tog jag upp lite frågan ifall det gått att köra godstågen efter Botniabanan i stället söderut och kunnat fara någon annan väg ner till Sundsvall det gick inte fick jag besked om i morse
Däremot är det helt klart att om regeringen fullföljt sin del i huvudavtalet om att Ådalsbanan skulle vara klar samtidigt som Botniabanan då hade det funnits en reservväg att köra, vilket var ett av motiven till Botniabanan. Vi sa att Botniabanan är ett dubbelspår för stambanan
Regeringen valde att inte skjuta till de pengar som behövdes när man tog över regeringsmakten utan projektet stannade upp när det var slut på pengar. Det här visar att det är helt fel att bygga stora infrastrukturprojekt ur årliga anslag. Gör som med Botniabanan, bilda ett byggande bolag som kan bygga så effektivt som möjligt. Botniabanan visar att stora järnvägsprojekt kan hålla budget

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.