119 miljoner till information om sig själva ..

119 miljoner till information om sig själv. Just den summan har det kostat för regeringen att informera om sig själva. Kan det inte i stället kallas för  reklam eller för marknadsföring av regeringspartierna under en åren 2007 till 2010. Det kan ju även tolkas som att skattemedel använts till partiarbete

Konsultkostnader för regeringens hemsida och trycksaker. Mycket har gått tillatt informera om regeringens politik. Så kan det vara och vart går grånsen vad som är ren information eller PR för regeringen och dess partier

En kommentar

  1. Daniel

    För att citera DN:

    ”DN:s granskning visar att reg­eringskansliet köpt in kommunikationstjänster för 119 miljoner kronor under perioden 2007–2010. Kostnaden har varit tämligen konstant under 2000-talet.”

    så det är inte något nytt fenomen.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.