Varför svarar ingen på 1177 när det gäller att få tid för vaccinering

Varför är det inget svar på 1177. Det är en del av de som bor här på seniorboendet som fått brev om vaccinering. Det är illa att det ingen som har ringt har kommit fram. Nog är det på den att man ser till att det är någon som svarar. Jag vet inte om det beror på Region Västerbotten att man har ett system som inte fungerar. Skärpning behöves och straffa inte de äldre en gång till. Jag vill inte se att man fuskar förbi de prioriterade grupperna i Västerbotten. Det kan väl inte vara så att det är de äldre i Umeå som sätts åt sidan

3 kommentarer

  1. Åke Nygren

    Man har väl alltid prioriterat bort de äldre. Den undermåliga covid-vården, de äldres pensioner med mera. Dagens politiker värnar inte om de äldre, de bara pratas om vilka satsningar som ska göras men det blir inget av det. Däremot får politiker bra med löneökningar år från år och riktigt bra pensionsavtal. Det måste gå ett slut på detta.

  2. Fredrik

    Man kan inte boka tid för vaccination genom att ringa 1177. Det står på deras hemsida. Man ska logga in med bank-id eller ringa sin hälsocentral.

    Enkelt. När man tar reda på fakta först.

  3. Åke Nygren

    Ja inte första gången som våra pensionärer blir bort-prioriterade. Se bara hur de har blivit behandlade under Coronan. Och politikerna som lovar att pensionärerna ska få mer i plånboken vid varje val, men icke, andelen fattigpensionärer bara växer. Men politikerna får rejäla löneökningar och växande arvoden för varje år. Dessa elit-politiker lever i sin egen värld, tjänar inte folket längre, tyvärr

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.