Växla upp och tyck till

Försäkringskassans ledningsgrupp har lagt in högsta växeln för att arbete med det dom kallar ”effektiviseringsprocessen ”. I mina ögon är det ett första steg att montera ner alla människors rätt till trygghet och nyttjandemöjlighet av socialförsäkringen.

Genom att bygga ut telefonkundtjänsten och utveckla nya webbtjänster tror man sig kunna erbjuda kunden den service som krävs. I mina ögon ett ”intealternativ” för en stor del av befolkningen. Ett ”intealternativ” för att erbjuda webb och telefon till personer med behov av mänskligt möten för att klara av att hantera sin kontakt med Försäkringskassan. Det man erbjuder är att be en blind läsa informationen på hemsidan.   Ja det är många grupper som kommer att stå utanför om Servicekontoren läggs ner.
 
Är det dåligt ledarskap, dåligt nyttjade pengar eller ett politiskt misstag?
Ingen vill ta på sig skulden men vi alla måste ta ansvar, så agera och reagera!
 
-Nu har vi två år på oss att utveckla nya tjänster och när vi är färdiga lämnar vi servicekontoren, säger Stig Orustfjord, i den Nationella, myndighetsgemensamma ledningsgruppen som är den som beslutar om omställningsprocessen för Servicekontoren.
 
-Nu har vi, det Svenska folket bråttom att påverka Försäkringskassans ledningsgrupp och socialförsäkringsminister, Ulf Kristersson.
Så ta chansen och gör er röst hörd.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.