Umeåkampanj-2008: ”Var tacksam till kritiken. Varje kritisk synpunkt är en öppning mot en förbättring. Vinnarna är nytänkarna.” = MimerMagicWorld!?

Nyss ville Umeå kommun i nät-internutbildning inskränka personals kritik mot arbetsplats och överordnade. M-kommunalrådet Anders Ågren sa ifrån, blev mediakritik och ändring.

ANNAT VAR DET FÖRR, i alla fall i Umeå-kampanj från 2008 av universitetet, näringslivet och kommunen själv. Mottot ”Umeå. Vill mer.” sa nämligen: ”Var tacksam till kritiken. Varje kritisk synpunkt är en öppning mot en förbättring. Vinnarna är nytänkarna.”

Detta tog jag till mig i debattinlägg i VK för åtta år sedan med idé om friskollegalleria i Mimerskolan och ett ”MimerMagicWorld” på grusplanen. Då hade Umeå kommun inte bestämt innehållet i kvarteren förutom äventyrsbad och 50-m-bassäng på Nannatomten.

Nanna MimerMagicWorld

Ingen privat aktör hade sådan skol-idé utan det blev Lerstenen AB:s förslag om hotell kommunen godtog. Nu är det svårt att ändra till en skola och hotellutformning passar också bra. Däremot visar det sig allt mer att simning inte passar i centrum med missat 50:a-SM och ingen SM-vecka sommar. Och äventyrsbad syns inte attrahera som politiken tänkt.

DÄREMOT passar min och Mats Falks vision ”MimerMagicWorld” vid ombyggt ”Navethus”.

SÅ NÄR POLITIKEN ”TYSTAT” KRITIKTYSTANDET OCH LEVER UPP TILL DET ”UMEÅ.VILL MER.” AVSÅG 2008, ÄR MAN TACKSAM FÖR KRITIKEN SOM GER FÖRBÄTTRING MED

”MimerMagicWorld”

ELLER ANNAT NYTÄNKANDE HÄR SOM GÖR UMEÅ TILL VINNARE!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.