Mediahus Navet köper bad-hus-navet! Och lockar Avionshoppare in till stan.

Frågetecknen för kulturhuvudstadsåret 2014:s ”Badpalats” med oklarlagda trafikrisker och olustig insyn i badfönster, osäkrare kommunekonomi med högre lån samt centrumtapp på grund av Ikea och Avion, har fått kommunpolitikerna i Umeå att fråga VK Mediahus Navet om att köpa denna allt mera ”bad byggnad”, särskilt som då namnet inte behöver ändras.

Nanna Mediahusk Navet

Medier i Umeå hade ju förr centrala lägen, VK i VK-huset Nygatan-Rådhusesplanaden, VF/Folkbladet vid Vasaplan, Radio Västerbotten i Tullkammaren och SVT Öst på stan. Passar city idag med fler evenemang och stansaktiviteter och enklare för media-möten med allmänhet, näringsliv, kultur, politik. Påbyggnad och VK-uthyrning till fler medier ger än mer.

Mediesamordning sparar också pengar, 50:ans öppna rum i huset ger debattforum, uppträdanden med musik, teater, etcetera. Plus ljud ut ger ”fönsterföreställningar” med gatupublik likt forna tiders julskyltning. Tänk Café Umeå med artister och exponering. Som bonus fås handelsområdenas besökare fler motiv att ta sig till centrumnavet i stan.

Nanna fönsterföreställnig

Umeå den 1 april 2016

PS För ”mediapengarna” byggs bättre för bad/simning i idrotts-nav-lägen i fritidsmiljöer.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.