Rosor till Trygg Hansa

Oroliga vänner har ringt och undrat hur jag mår. Detta plus min belåtenhet med mitt försäkringsbolag, får mig att skriva detta inlägg.

Jag mår alldeles utmärkt, även om skadan på bilen kommer att medföra en del praktiska besvär för mig. Det kunde ha varit värre. Jag känner mig bara tacksam och vill dessutom ge mig mitt försäkringsbolag litet beröm.

’Förr i tiden’ var man ju tvungen att fylla i en skadeanmälan och skicka den till försäkringsbolaget. Jag ringde dit och en mycket serviceinriktat tjänsteman där fixade allt inom ca 10 minuter. Någon skriftlig anmälan behövdes inte.

Han tog upp min anmälan, ringde den andra parten samt ringde också dennes försäkringsbolag. Därefter fick jag ett skadenummer samt beskedet att jag nu kunde ringa motpartens försäkringsbolag för att där få besked om till vilken bilverksatad jag skall vända mig. Snabbt, effektivt och utan kostnad för mig blev jag hjälpt på försäkringsbolaget och helt utan kostnad kommer skadan på bilen att bli åtgärdad.

Naturligtvis känner jag för den man som körde på mig och därför kommer att drabbas av vissa kostnader i form av självrisk och ökad premie. Samtidigt inser jag att hans perfekta beteende efter olyckan gjorde försäkringsfrågan så lätt att hantera för mitt försäkringsbolag.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.