Diagnos och högtalarbyte

Så fick vi då en ny bluetoothhögtalare som skulle fungera med vår I-Pad. Så mycket om spansk konsumentlag blev det inte, men däremot ett mindre trevligt dividerande när en ny högtalare skulle demonstreras. Det ledde till sist att jag fick en diagnos av affärsinnehavaren, som fick mig att fråga om han också var psykiatriker.

Problemet var, att han inte kunde demonstrera ljudöverföringen från youtubeklipp via vår I-Pad som vi hade med oss. Han ville nämligen inte släppa in oss på sin internetuppkoppling. Han spelade i stället musik via sin smartphone och allt fungerade perfekt.

Det märkliga var, att han inte alls ifrågasatte vårt påståenden att den vi köpte häromdagen inte fungerande. Han bara prismärkte den direkt och tog fram en ny åt oss. Den felaktiga tänkte han uppenbarligen sälja pånytt till någon annan kund! Med den nya följde ett garantibevis, något som kunden före oss förmodligen hade slarvat bort.

Väl hemma på hotellrummet, med en alldeles färsk psykiatrisk diagnos, har vi just upptäckt att högtalaren inte fungerar (via bluetooth) tillsammans med vår I-Pad dock via en kabel. Tillsammans med våra smartphones fungerar den dock perfekt.

Är det någon som vet, varför den inte fungerar med I-Paden? Försäljaren vet det uppenbarligen inte, eftersom han inte avstyrde köpet när han visste vad vi skulle ha den till.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.