Teknikens under?

IMG_6943

Vi har beställt en ny Mazda och i det köpet ingick en Bose Sounddock 10. Den levererades snabbt men bilen får vi vänta på ända till i slutet av april.

Apparaten ifråga är en underbar tingest. Till den kan man streama musik från de många olika källor som finns på internet. Det gjorde den till vår stora förnöjelse ett par tre dagar och sedan var den död.

Efter ett antal telefonsamtal till Bose kunde jag skicka den åter för kontroll. I går kom den tillbaks efter tur till Belgien. Nu fungerar den perfekt igen. Det märkliga i sammanhanget är det brev från Bose som bifogades.

Man har testat och undersökt produkten noggrant, men har under den processen ”inte kunnat återskapa felet” som jag rapporterade. Med andra ord så hittade de inget fel på den.

Nästa mening är litet svårt att förstå. Man skriver: ”Om det har varit relevant har vi installerat den senaste programvaran och/eller gjort en aktuell modifiering, vilket kan ha åtgärdat felet ni rapporterar.”Vad då ”relevant” och vad då för fel? Man kunde ju inte ”återskapa” det! Man hittade ju inget fel.

Sedan ber man mig ”vänligen testa produkten”. Endast en idiot skulle låta bli att göra det, sedan den kommit tilbaks från en ”reparation”. Och skulle felet kvarstå, skriver man vidare, är det är möjligt att felet som jag ”upplever” beror på andra anslutna produkter.

Till sist uppmanar man mig att läsa såväl Bose som den anslutna enhetens instruktionsböcker!! Eftersom de inte hittade något fel drar man av det slutsatsen att jag inte förstått hur apparaten skall användas.

Det som hänt med vår Sounddock 10 måste betecknas som ett teknikens under. En för Bose inte helt gratis transport tur och retur till Belgien var allt som krävdes för att få den att fungera igen.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.