En ros till SAS

Tämligen trötta och åter tillbaks på Arlanda efter en relativt lång flygresa från Grand Canaria blev det klart för oss att vårt bokade flyg hem till Umeå var inställt. SAS hävdade att de hade informerat oss om detta både per e-post och SMS och vi hävdade motsatsen.

Efter en kort diskussion med en mycket vänlig SAS-företrädare, fick vi veta att resan fatiskt var förbrukad men också att hon kunde boka in oss på ett flyg nästa dag utan extra kostnad! Turen fortsatte att vara med oss, när vi senare kunde ta in på Rest & Fly’s enda lediga rum för natten. Pengarna för den övernattningen hade förstås kunnat användas bättre.

Sens moral: Kolla alltid en kort tid före resedatum, om en gjord bokning fortfarande stämmer.

En kommentar

  1. Jan N

    Där hör man, jag tänkte nästan ringa och höra vad som hänt när du lyst med din frånvaro så pass länge.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.