Både dåligt och bra

K-G SjöströmNu skall jag berätta en historia från verkliga livet som verkligen passar bra med den här rubriken. Ibland, inte så sällan heller, kan man se både bra och dåliga saker i det som händer.

I september köpte vi en ny färglaserskrivare, Samsung CLP-350n, via nätet. Den fungerade perfekt några veckor, men sedan började den krångla. Efter tre besök av servicetekniker från Umeå har den nu börjat visa samma fel igen. I går ringde jag för fjärde gången till supporten hos Samsung. Fel fyra gånger på kort tid på en relativt dyrbar skrivare är definitivt inte bra.

Bra däremot har garantin och service visat sig vara. Det har varit lätt att få telefonkontakt med supporten. Där har jag varje gång mötts av mycket trevliga och förtroendeingivande personer. Man har utan ifrågasättanden av handhavande, inställningar i min egen dator eller liknande, direkt gett beskedet att servicetekniker kommer ut till mig inom tre dagar.

Så har också skett. En trevlig och så vitt jag kunnat se kompetent person har vid de tre besöken bytt något som kallas developer, "hela" innanmätet med bl.a. trumman och nu sista gången också ett större kretskort i skrivaren. Varje gång har han också uppdaterat skrivarens eget program. Dessvärre har skrivaren därefter inte fungerat mer än för ett tiotal utskrifter.

Om någon dag kommer han hit igen och kommer då med största sannolikhet att ta skrivaren med sig härifrån för att sedan inom ytterligare någon vecka återkomma med en ny skrivare och se till att den fungerar.

Bra har således utfästelserna i garantin varit liksom bemötandet av supporten och den "stackars" serviceteknikern. Det positiva i allt överväger mångfalt det negativa i att ha en nyköpt skrivare som inte fungerar.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.