Sluddriga telefonmeddelanden

I går hade jag ett meddelande i min telefonsvarare, som var ett bra exempelpå hur man inte skall bete sig, när man talar in ett meddelande i en telefonsvarare.

En hurtig kvinnoröst talade om vem hon var och vad hennes ärende i stort gällde. Hon ville att jag skulle ringa upp och gav en 070-nummer i snabb takt och inte särskilt tydligt. Nu har jag lyssnat tre gånger på meddelande utan att kunna uppfatta, vilket nummer hon angav.

Jag tycker att alla som lämnar den sortemns meddelanden bör göra det så tydligt som möjligt, om de nu verkligen vill bli uppringd. Man bör utgå från att den som skall lyssna till det både kan vara hörselskadad och ha svårt för att fatta.Efter att ha misslyckats med att uppfatta numret, inser jag att jag nog kanske ändå både hör sämre än jag tror och även har svårt för att fatta.

Så därför, alla ni som ringer vårt nummer och vill bli återuppringda, var hyggliga och tala tydligare, när ni uppger ert telefonnummer. Själva ärendet är ju faktiskt mindre viktigt. Det får jag ju veta när jag ringer upp er.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.