Apoteksförsäljningen

Jag har ett antal uppdrag som gode man och förvaltare.I uppdraget ingår bl.a. att betala min huvudmäns räkningar. Utförsäljningen av en del apotek har påverkat den uppgiften på ett negativt sätt.

Tidigare sköttes krediten av PayEx och fungerade alldeles utmärkt. Bl.a. hade de tjänsten autogiro.

Nu har den övertagits av Klarna, som skickat ut ett hurtigt brev "Hej och välkommen som Klarna-kund". Där tackar man för valet av dem. Men ingen har aktivt valt dem, vare sig personal, mina huvudmän eller jag som deras godeman/förvaltare.

Adressändringar som tidigare gjorts och medförde att samtliga räkningar kom till mig, tog man inte över utan nu skickas de på deras gamla adresser, där att par av dem legat för länge och fått ett förseningspåslag om 50 kronor.

Autogiro erbjuder man inte, "eftersom man inte har den tjänsten och då den inte har efterfrågats".

I ärlighetens namn måste jag dock nämna, som det enda positiva med förändringen, det beundransvärda tålamod som den person hos Klarna visade mig vid ett telefonsamtal, trots mitt mycket irriterade uppträdande.

En kommentar

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.