Anseendet minskar ytterligare

Det stora och välmeriterade företaget, som jag skrev om i förrgår under ruberiken "Föga imponerad", agerar nu i en riktning som gör mig än mindre imponerad. Deras anseende hos mig närmar sig noll.

Efter det att jag ena dagen tydligt för dem uttalat mitt missnöje med dess beteende gentemot mig, meddelar de mig nästa dag utan motivering att de inte alls vill sälja den aktuella tjänsten till mig.

Vilken dålig stil! Tydligen är de inte vana att någon av dess kunder eller blivande kunder påtalar sitt missnöje med det sätt som företaget sköter sig. Det gäller kanske särskilt om kunden ifråga inte har så stor kunskap inom det aktuella ämnesområdet utan bara har sunt förnuft att stödja sig på.

Som tur är, så är de inte ensamma på marknaden. Det finns andra aktörer som kommer att klara uppgiften lika bra och dessutom till lägre kostnad.

Om ingen märker att jag nu är ordentligt förargad, så tar jag det som ett tecken på bristande förmåga hos mig att i så här kryptiska ordalag beskriva händelsen.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.