Swedbank vs Arbor Financial Credit Union

Nu har jag funnit EN fördel med min nya bank i Michigan jämfört med Swedbank, som är min bank i Sverige.

Båda har en chatmöjlighet. Banken i Michigan har en levande person i chatten. Swedbank har en datoriserad chat.

Swedbanksdatorn är långt ifrån ”fullärd” inom bankens område. Favoritsvaret där är i stil med ”förstår inte frågan, omformulera den”. Efter att ha ”omformulerat” den ett antal gånger utan att bli förstådd, gav jag upp.

Swedbank i Vännäs, som jag helst hade velat besöka personligen, har stängt på förmiddagen. Där får jag alltid hjälp.

Vad är det för fråga, undrar kanske någon. Jo, ett belopp på nära 4 000 har dragits från ett konto, som jag förfogar över. Pengarna har gått till någon, som beskrivs med fyra versaler. När jag surfar och söker den eller de som kallar sig så, får jag fem träffar! Ingen av dessa är bekant för mig.

Jag vill alltså veta, vart pengarna gått och det antar jag att Swedbank kan svara på. Jag sitter nu i en telefonkö dit och har ca 150 före mig i kön.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.