1177.se eller Norrlands Universitetssjukhus?

I dag fick jag en kallelse till ögonmottagningen vid NUS. Av kallelsen framgår inte anledningen till kallelsen. Tidpunkten för den dag och tid jag har fått passar inte alls, eftersom jag befinner mig i USA den dagen.

Jag behöver alltså ändra min tid. Det kan jag göra, sägs i kallelsen, genom deras e-tjänster på webbplatsen 1177.se. Där anges två vägar att göra det, genom att ringa eller via 1177.

Eftersom jag ju förstås inte bara ville ändra tid utan också få veta, varför jag var kallad till ögonmottagningen, när min syn ju är i det närmaste 100 % bra. Som väntat kom jag inte fram på telefon utan erbjöds återkomma på måndag. På 1177 sökte jag sedan ”Ögonmottagning Umeå”, d.v.s. den mottagning varifrån kallelsen kom. Den mottagningen ”kunde inte hittas”!

Men när jag sedan på ingångssidan sökte på ”Bokade tider”, fann jag min bokning på en annan mottagning!! Där stod också något om att ”den här bokningen kan inte ändras via våra e-tjänster”!

För att ytterligare markera den ”idiotförklaring” av mig som kallelsen kan uppfattas som fanns den här raden i versaler som avslutning i kallelsen:

TA MED EGNA GLASÖGON OCH EVENTUELLA ÖGONDROPPAR.

Hur stor bedömer man risken vara för att den som kallas till Ögonmottagningen lämnar sina glasögon hemma och att de som tar dem med inte skulle ta med sina egna glasögon?

Vem skall nu klandras för den dåliga information i kallelsen, 1177.se eller NUS?

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.