Bra betyg till Näringslivsservice

Näringslivsservice vid Umeå kommun får fortsatt höga betyg av de lokala företagarna. Det kan vi konstatera via den senaste enkätundersökning där aktiva inom Umeås näringsliv bl a bedömer det arbete som görs vid Näringslivsservice.

Näringslivsservice har under alla år som undersökningen genomförts legat på en mycket hög nivå av kundnöjdhet. Det är glädjande att det fortsätter på samma sätt. Betyget för den viktigaste indikatorn- hur företagen upplever att Näringslivsservice sammantaget sköter kontakterna med näringslivet- ligger på 5,22 på en 6-gradig skala. Det är en mycket bra siffra och jag är glad över att företagen uppskattar kommunens arbete.

Även om det går väldigt bra för Umeå med en kraftig befolkningsökning, 759 nystartade bolag 2016 och en 5:e plats bland Sveriges kommuner när det gäller företagens lönsamhet, så finns det alltid förbättringsområden. Vi jobbars ständigt vidare i dialog med näringslivet för att utveckla Umeå.

När företagarna själva får lista de viktigaste utvecklingsfrågorna för dem så handlar det om:

-att Umeå fortsätter växa,

-tillgången till kompetens samt

-behovet av enkla och effektiva myndighetskontakter.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.