Intervjuad av P4

bild

Igår blev jag intervjuad av P4 inför valrörelsen nästa år, om hur vi partier har tänkt lägga upp valrörelsen i det konkreta arbetet. Det är ju inte några hemligheter.

Från moderatenas sida kommer vi ägna ännu mer tid till det utåtriktade kampanjandet, med samtalskampanjen i fokus. Varför? Jo, vi har sett från den senaste valrörelsen att dörrknackningskampanjer och återkommande kampanjer utanför köpcentra etc har gett betydligt bättre resultat. Istället för att stå och skrika på torgmöten, som ingen lyssnar på annat än de egna partiaktiva, så söker vi upp väljarna där de finns. Oavsett det är hemma eller i samband med att de handlar eller dylikt. Man vinner inga väljare i sammanträdesrummen. I områden där vi haft återkommande dörrknackningskampanjer gör vi generellt bättre resultat än i områden där vi inte har varit lika mycket. Fick också frågor om sociala mediers betydelse, och det är lite svårare att spekulera i. Självklart kommer det ha betydelse om man är närvarande i sociala medier, som FB och twitter men sedan exakt hur det påverkar är svårt att säga.

Får se om inslaget sänds i helgen. Ha en fortsatt bra lördag!

 

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.